Håller på att slipa ner bottenfärgen plus underliggande gammal tjärepoxy på en av mina båtar. skall gtöra en ny epoxybehandling och funderar så smått om Coppercoat skulle kunna va ett alternativ. Har även funderat på att lägga ett antal lager ren epoxy under.Elvin A skrev:Vi har använt oss av Coppercoat på vår 43 fotare under sex år, är supernöjda och har aldrig haft problem. Vi slipar aldrig vår botten, har aldrig behövt och varje år när vi tar upp är hon ren från havstulpaner, om man inte räknar två eller tre stycken för många, hon har endast alger och det blåser vi bort med högtryckstvätten direkt. Vill man slippa alger när man tar upp, kan man hoppa i vattnet och tvätta henne ren undertill med typ en svamp. Nackdelen är priset, men det bryr vi oss inte om med tanke på att vi inte behövt bottenmåla henne under dessa år. Men så gjorde vi också ett bra underarbete från grunden, totalt renskapad från bottenfärg ner till gelcoaten och sedan la vi på fem lager av epoxi (två komponents) och sedan därefter fyra lager Coppercoat epoxi. Det vi var noga med var att hon inte utsattes för regn under 72 timmar när vi la på Coppercoat epoxin och då hade vi ändå sämsta tänkbara vädermed regn, blåst och +10 grader, gällde att vara uppfinningsrik med regnskydd.
Vilken sorts epoxy - fabrikat - har ni använt under Coppercoaten.
De senaste åren har jag använt Biltemas epoxy för de lamineringsjobb jag gjort. Har inte märkt nån skillnad mot tex NM`s epoxy