En fjärde termostat slår helt av Webaston, och det är den som är för okänslig, spannet mellan av och tillslag är för stort. Alla fyra är CEWAL från Clas O:
http://www.clasohlson.com/se/Rumstermostat/36-1971
Den i förpiken är väldigt bra, den fläkten går nån dryg halvminut, sen slår den av. De är väl ojämna i kvalitén bara. Att de ska växla av och på med bara en grads diff stämmer inte på allihop, huvudtermostaten får jag nog vrida drygt tre grader mellan klicken...
Drömmen vore en termostat man skruvar fast på skottet, men som har givaren på en sladd så man kan ha den mer mitt i båten nu känner ju termostaten av lite grann hur kall väggen är oxå och fattar inte att det blir för varmt i luften. Vilket fall önskar jag tips på termostater som växlar till/från på bara nån grad. Eller att man tom kan ställa hur stor differensen ska vara? Att jag får fler starter på en natt spelar ingen roll, värmaren drar inte mycket ström i starten, den har nån sorts strömsnåla keramiska glödstift.
Go ryssvärme till helgen lovade de på TVn nu på morrn. Sovjeterna har just nu 30 grader på nåt ställe.