Fortfarande inloggningsproblem
Fortfarande inloggningsproblem
Jag vill påtala att det fortfarande är inloggningsproblem på forumet.
Detta sedan i december förra året, nu nära 10 månader sedan.
Senaste beskedet var att detta skulle åtgärdas under sommaren.
Beskedet kom i juli.
Jag lyfte en tråd i ämnet, men den låstes av moderatorn, http://www.sailguide.biz/forum2/viewtop ... 9&start=30
Jag skriver inte en ny tråd för att jävlas eller ställa till bråk, utan jag vill påtala problemet igen då det gör att jag (och fler enligt förra tråden) drar sig för att skriva inlägg i forumet pga detta, vilket också var anledningen till att jag lyfte den gamla tråden. Det minsta man kan begära är ett besked om varför det inte fixas (...går inte, kan inte, hinner inte, hittar inget fel..?) och inte bli sågad av modereringen på detta sätt när man påtalar ett problem.
Det är ett bra sätt att tappa medlemmar.
Är det något som skrevs i tråden som ansågs vara mot forumets regler, ta då bort just det inlägget.
Jag vore tacksam om man inte låste den här tråden också, utan faktiskt levererade besked om vad som händer.
Detta sedan i december förra året, nu nära 10 månader sedan.
Senaste beskedet var att detta skulle åtgärdas under sommaren.
Beskedet kom i juli.
Jag lyfte en tråd i ämnet, men den låstes av moderatorn, http://www.sailguide.biz/forum2/viewtop ... 9&start=30
Jag skriver inte en ny tråd för att jävlas eller ställa till bråk, utan jag vill påtala problemet igen då det gör att jag (och fler enligt förra tråden) drar sig för att skriva inlägg i forumet pga detta, vilket också var anledningen till att jag lyfte den gamla tråden. Det minsta man kan begära är ett besked om varför det inte fixas (...går inte, kan inte, hinner inte, hittar inget fel..?) och inte bli sågad av modereringen på detta sätt när man påtalar ett problem.
Det är ett bra sätt att tappa medlemmar.
Är det något som skrevs i tråden som ansågs vara mot forumets regler, ta då bort just det inlägget.
Jag vore tacksam om man inte låste den här tråden också, utan faktiskt levererade besked om vad som händer.
Alla borde ha skägg
Re: Fortfarande inloggningsproblem
Jag har inte märkt av några problem, loggar in manuellt.
Är det den automatiska som krånglar kanske..?
Hur funkar den i så fall om man har "städprogram" som rensar ur coockies och all historik regelbundet..?
Är det den automatiska som krånglar kanske..?
Hur funkar den i så fall om man har "städprogram" som rensar ur coockies och all historik regelbundet..?
Vår forumvärd är tydlig: "
Jag har mailat Anders om saken och tills han svarar så tar vi det lugnt. Problemet ligger i pHpBB-ändan, med största sannolikhet, att rensa i cookies på den egna datorn gör ingen skillnad. Jag har skickat ett anständigt bra tips från supporten vidare, men jag kan bara jävlas med er, jag kan inte jävlas med forumets kod.
".Vidare är den inte till för att komma med tips och förslag om hemsidan, detta görs genom att maila till webmastern.
Jag har mailat Anders om saken och tills han svarar så tar vi det lugnt. Problemet ligger i pHpBB-ändan, med största sannolikhet, att rensa i cookies på den egna datorn gör ingen skillnad. Jag har skickat ett anständigt bra tips från supporten vidare, men jag kan bara jävlas med er, jag kan inte jävlas med forumets kod.
Anders S
Andra pHpBB-baserade forum lider av samma sak, och problemet slog till vid samma tidpunkt ungefär. Har troligen med fel i en uppdatering att göra.Anders S skrev:Problemet ligger i pHpBB-ändan, med största sannolikhet
/j
Så bra. Då återkommer jag till forumet när problemet är löst.
Alla borde ha skägg
Då kan vi låsa den här tråden också. Starta inte en ny i detta ärende, tack. Maila istället vår forumvärd. /// Mod
Anders S