Har tidigare fått bra hjälp här på sailguide så jag hoppas den samlade klokskapen bidrar
Hög tomgång VP 2002
Hög tomgång VP 2002
Har så här på eftersäsongen drabbats av ett litet märkligt fenomen. Motorn startar som vanligt lätt och fint men efter en stunds körning tex ut ur eller in i hamn så har jag ett högre tomgångsläge än normalt när jag läger i fri läge. Så var det inte under semestern.... Till saken hör att varvräknaren är ur funktion så jag kan inte se på mätarn men det ska det bli ändring på till vintern
Helt klart är i alla fall att man hör skillnaden. Vad tror ni? Spridare? Vajertjall? Eller något annat?
Har tidigare fått bra hjälp här på sailguide så jag hoppas den samlade klokskapen bidrar
Re: Hög tomgång VP 2002
Du har väl kollat "det mekaniska" dvs reglaget och wiren , att den verkligen återgår till viloläge när dusailaway skrev:Har så här på eftersäsongen drabbats av ett litet märkligt fenomen. Motorn startar som vanligt lätt och fint men efter en stunds körning tex ut ur eller in i hamn så har jag ett högre tomgångsläge än normalt när jag läger i fri läge. Så var det inte under semestern.... Till saken hör att varvräknaren är ur funktion så jag kan inte se på mätarn men det ska det bli ändring på till vinternHelt klart är i alla fall att man hör skillnaden. Vad tror ni? Spridare? Vajertjall? Eller något annat?
ställer reglaget på tomgång. Se om du kommer åt att dra regöagewiren mot motorns stoppskruv
( med motorn avstängd kan du röra reglaget och se hur det rör sig vid motorn, försök sedan
med motorn på tomgång se om varvtalet sjunker om du "hjälper" wiren.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.