Hej
jag vill flytta trycket framåt för att minska lovgirgheten hos min magnifik och undrar om det är någon som har erfarenhet av peke i allmänhet och magnifik i synnerhet - med permanent montering och för användning även på kryss. Inbillar mej att det ska innebära att jag ska få något bättre höjd? Vill gärna tro att det dessutom ska bli enklare att slå?
En kanske helt galen idé jag går och bär är att skippa nuvarande roder och bygga nytt på aktern, dels för det delade lateralplanet men också för att kunna peat i en liten inombordare.. Alla tips välkomna!
peke, roder
-
janne p
peke
Hej - tack för svar!
- Nej det har jag inte provat - såg någonstans att Magnifik är en nedskalad 1/2 tonnare och att detta bla gav 'för smal' häck samt att masten hamnat för långt bak (ca 2 dm mer förut hade tydligen varit idealt) Problemet med att flytta fram masten är luckan - bl.a - måste ju även flytta masstöttan isf?.
Janne
- Nej det har jag inte provat - såg någonstans att Magnifik är en nedskalad 1/2 tonnare och att detta bla gav 'för smal' häck samt att masten hamnat för långt bak (ca 2 dm mer förut hade tydligen varit idealt) Problemet med att flytta fram masten är luckan - bl.a - måste ju även flytta masstöttan isf?.
Janne