Hej !
Jag kommer att montera rullfock på en Bumerang32 under våren. Funderar på att flytta ner förstagsinfästningen under däck för att få ner rullen och därigenom bättre plats och längre förlik.
Vill gärna ha tips och erfarenheter från dig som antingen gjort en sådan installation eller äger en båt med rullen under däck.
/Anders
Montera rullfock under däck
-
Tore
Jag har inte monterat nåt rullsystem än men har fallit för Bartels som verkar ha bra däcksgenomföringar, ett måste när man som jag inte har nån ankarbox att placera rullen i.
http://www.bartelsgmbh.de/rollfockindex.html
http://www.bartelsgmbh.de/rollfockindex.html
-
Tage
\"Rullfock under däck\"
God idé att flytta ned rullen. Jag har gjort det på min Beason 31:a. Lite sågande, plastande och förstärkningar med rostfritt nere i ankarboxen.
Har genom detta ingrepp bibehållt hela segelarean och samtidigt skyddat rullen mot risk för skador.
Har genom detta ingrepp bibehållt hela segelarean och samtidigt skyddat rullen mot risk för skador.
Re: \"Rullfock under däck\"
Hej, har en Beason 31 med, bra ide, men kommer inte förstaget långt akterut för att få platsen i ankarboxen? Eller har du en liten rulle? Kan du skicka visa nån bild snälla?Tage skrev:God idé att flytta ned rullen. Jag har gjort det på min Beason 31:a. Lite sågande, plastande och förstärkningar med rostfritt nere i ankarboxen.
Max Fischer.
-
Gäst
Re: \"Rullfock under däck\"
Hej Max
Inga problem med utrymmet. Det är en Plastimo 810 S som sitter där. Jag har tre fästpunkter till förstaget och använder den aktre /nedre för att få plats tillräckligt föröver. Jag har inte någon direkt bild på installationen, och har svårt att ta någon eftersom båten är upplagd och allt är bortmonterat för tillfället.
/Tage
Hej, har en Beason 31 med, bra ide, men kommer inte förstaget långt akterut för att få platsen i ankarboxen? Eller har du en liten rulle? Kan du skicka visa nån bild snälla?
Max Fischer.[/quote]
Inga problem med utrymmet. Det är en Plastimo 810 S som sitter där. Jag har tre fästpunkter till förstaget och använder den aktre /nedre för att få plats tillräckligt föröver. Jag har inte någon direkt bild på installationen, och har svårt att ta någon eftersom båten är upplagd och allt är bortmonterat för tillfället.
/Tage
Hej, har en Beason 31 med, bra ide, men kommer inte förstaget långt akterut för att få platsen i ankarboxen? Eller har du en liten rulle? Kan du skicka visa nån bild snälla?
Max Fischer.[/quote]