Nu vänder det & GOD JUL
Nu vänder det & GOD JUL
Nu när dagarna åter blir längre, och julen står för dörren vill jag passa på att önska alla en GOD JUL och ett GOTT NYTT Båt-ÅR !
Må Tomten ha goda förbindelser i tillbehörsbranschen, vivlarna i era skeppskorpor vara välnärda och friska, era block vara rymliga och era linor mjuka.
Allt gott, från eder B. Wisser.
gnm
Må Tomten ha goda förbindelser i tillbehörsbranschen, vivlarna i era skeppskorpor vara välnärda och friska, era block vara rymliga och era linor mjuka.
Allt gott, från eder B. Wisser.
gnm
Anders S
Nu vänder det & God Jul
God Jul själv, kan redan nu avslöja att båten får en hydraulisk autopilot(Raymarine Smart Pilot) i julklapp.
Hälsningar Magnus.
Hälsningar Magnus.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
God Jul och framförallt, god Midvinterblot! Som Hustran på Maringarderoben skrev är ju midvintern och midsommar det som borde firas mest. Jul och nyår är ju inget som finns egentligem. Att det vänder nu är det största som händer nu på vintern. Och att koka skinka i kastrull förstås. Och att tomten kommer...
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
- Guitar Nilsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Jag önskar alla en riktigt Go Jul en gång till, eftersom det är så trevligt att vi har det här och andra forum!
Jag blir lite rörd och tårögd när jag tänker på alltihop.
Jag blir lite rörd och tårögd när jag tänker på alltihop.
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.
-
Facil26_Fin
- Guldmedlem
God Jul & Gott nytt år!
Även webmastern vill ta tillfället i akt att tacka er alla för i år och önska en riktigt god jul och ett gott nytt år!
Med förhoppningar om en härlig seglingssäsong och hög aktivitet på sailguide.com 2008!
Eder
Anders L
webmaster
Med förhoppningar om en härlig seglingssäsong och hög aktivitet på sailguide.com 2008!
Eder
Anders L
webmaster
Apropå Wisserbesser:
Man har kommit fram till, genom att granska romarikets byråkratiska lägg, att Kristus föddes år 6 fKr. Det var nämligen då kejsar Augustus såg till att skattskriva innevånarna i Judéen. Hur som helst:
En God Jul och ett Gott Nytt År 2014!
Rudi
PS. Om man vill kolla om någon är en en B-wisser, Skäll vederbörande för Wisserbesser. Om vederbörande rättar dig och säger "Det heter inte W-besser, det heter B-wisser", så är saken klar.
Detta kalllas Besserwissertestet och är vedertaget som idiotsäkert.
Man har kommit fram till, genom att granska romarikets byråkratiska lägg, att Kristus föddes år 6 fKr. Det var nämligen då kejsar Augustus såg till att skattskriva innevånarna i Judéen. Hur som helst:
En God Jul och ett Gott Nytt År 2014!
Rudi
PS. Om man vill kolla om någon är en en B-wisser, Skäll vederbörande för Wisserbesser. Om vederbörande rättar dig och säger "Det heter inte W-besser, det heter B-wisser", så är saken klar.
Detta kalllas Besserwissertestet och är vedertaget som idiotsäkert.
GOD JUL fran Costa Rica
Har har det redan vant
Varmt och fantastiska surfvagor pa pacific sidan. Mal Pais
Kom fran caribbean kusten i morse och dar var det ett riktigt
survader nastan som i Sverige men man blir liksom blot gemon hela
kroppen och packningen i regnskogen.
Mycket lite nastan inga segelbatar trots en riktig fin skargard pa vastsidan.
Surf on
Har har det redan vant
Varmt och fantastiska surfvagor pa pacific sidan. Mal Pais
Kom fran caribbean kusten i morse och dar var det ett riktigt
survader nastan som i Sverige men man blir liksom blot gemon hela
kroppen och packningen i regnskogen.
Mycket lite nastan inga segelbatar trots en riktig fin skargard pa vastsidan.
Surf on
-
kajlahtinen
- Platinamedlem
GOD JUL ÅT ALLA även från andra sidan viken. Som en present till mig själv och andra delägare har jag begärt offert för hela segelgarderoben. Alltså en ny fullattestor, rullgenua och rulle (som vi inte har haft hittills) samt gennaker. Cirka 50000 kr blev offerten (North Sails i Åbo). Om jag inte kan byta upp mig för tillfället vill jag åtminstone ha hyggliga segel nästa sommar. Återstår bara att få andra delägare att tänka på samma sätt.
Kaj
Kaj