Maxi 77 fråga
-
Tärnan
Maxi 77 fråga
Hej
I min maxi 77 så är det en rund urgröpning (ca 10 cm i diameter och ca 4 cm djup) i durken, direkt akter om rufftrappan. Denna urgröpning fylls med vatten, troligen utifrån. Det finns ett litet hål i sidan av denna urgröpning. Hålet är runt och man får in ett lillfinger, verkar inte som någon sprickskada utan snarare att det är gjort så från början. Vi får in vatten både under gång och när vi ligger stilla, men aldrig mer än 5 liter. Utifrån syns ingenting, inga hål eller dyl. Vad är denna urgröpning med hål till för ? Är det sjövatten som vi tar in genom detta hål ? Kan man fylla hålet med lämpligt material och på så sätt få stop på vattenintaget.
P.S har kollat alla sötvattenskopplingar och dom är OK.
/Annika
I min maxi 77 så är det en rund urgröpning (ca 10 cm i diameter och ca 4 cm djup) i durken, direkt akter om rufftrappan. Denna urgröpning fylls med vatten, troligen utifrån. Det finns ett litet hål i sidan av denna urgröpning. Hålet är runt och man får in ett lillfinger, verkar inte som någon sprickskada utan snarare att det är gjort så från början. Vi får in vatten både under gång och när vi ligger stilla, men aldrig mer än 5 liter. Utifrån syns ingenting, inga hål eller dyl. Vad är denna urgröpning med hål till för ? Är det sjövatten som vi tar in genom detta hål ? Kan man fylla hålet med lämpligt material och på så sätt få stop på vattenintaget.
P.S har kollat alla sötvattenskopplingar och dom är OK.
/Annika
-
Tvermoes
-
Tärnan
Maxi 77 fråga
Ska försöka fixa foto under helgen. Kan man bifoga in foton här i forumet?
/Annika
/Annika
-
Tvermoes
Hej!
Fattar ännu inte var.. Föreslår att du tar kontakt med Maxi77 förbundet,
http://www.maxi77.just.nu
-Jörgen
Fattar ännu inte var.. Föreslår att du tar kontakt med Maxi77 förbundet,
http://www.maxi77.just.nu
-Jörgen
-
debutantägare
- Rookie
Jag är en nybliven ägare av en Debutant och har faktiskt också sett att vår båt har en liknande urgröpning, frånsett att den finns precis FRAMFÖR rufftrappan under en träskiva. Kölen ligger under, det känns som det när man knackar på den. Vi sjösatte båten för nån ett par månader sen och har inte tagit upp den än och när det har blåst lite och båten legat i hamn så innehåller urgröpningen vatten som verkar komma ur 4-5 hål.
när/om du får reda på svaret vore jag tacksam om du kunde berätta var detta utrymme är till för... är väldigt nyfiken..
//Camilla
när/om du får reda på svaret vore jag tacksam om du kunde berätta var detta utrymme är till för... är väldigt nyfiken..
//Camilla
-
Tärnan