Vad är detta för båt?
Vad är detta för båt?
Kan någon säga mig / känner någon till vilken båt detta är
eller vilka modeller som passar in på följande beskrivning:
1-mastad segelbåt med 7/8-delsrigg med 2 el 3 spridare.
33 - 40 fot. Uppskattningsvis 3,1 - 3,4 m bred.
Fluschdäckad eller med kort liten överbyggnad. Både för- och
akterpulpit samt mantåg.
Relativt raka men något välvda bordsidor, som en Linjett 32 & 33,
men inga rorc-bubblor, men ej heller helt raka sidor som R6, högre bordsidor än 70-talets halvtonnare, Ballad, Scampi m.fl. men ej så höga som nya Bavaria etc. Skrovform åt det moderna havskryssar-hållet, snarare än Smaragd, Carrera och bredare än de men ändå lång och smäcker med \"snabba linjer\" och negativ akter, men ingen lång smal häck, ej heller lång rutschbana som Carrera & LadyHelmsman m.fl utan bredare mer avhuggen akter som nyare moderna havskryssare fast utan badbrygga. (Jag såg henne snett akterifrån, gåendes för motor varför jag ej såg ngt märke i seglet. möjligen var hon fluschdäckad och möjligen hade hon teakdäck, men det låter jag vara osagt.) Känner ngn igen denna beskrivning? - Tacksam för tips och svar / Peter
eller vilka modeller som passar in på följande beskrivning:
1-mastad segelbåt med 7/8-delsrigg med 2 el 3 spridare.
33 - 40 fot. Uppskattningsvis 3,1 - 3,4 m bred.
Fluschdäckad eller med kort liten överbyggnad. Både för- och
akterpulpit samt mantåg.
Relativt raka men något välvda bordsidor, som en Linjett 32 & 33,
men inga rorc-bubblor, men ej heller helt raka sidor som R6, högre bordsidor än 70-talets halvtonnare, Ballad, Scampi m.fl. men ej så höga som nya Bavaria etc. Skrovform åt det moderna havskryssar-hållet, snarare än Smaragd, Carrera och bredare än de men ändå lång och smäcker med \"snabba linjer\" och negativ akter, men ingen lång smal häck, ej heller lång rutschbana som Carrera & LadyHelmsman m.fl utan bredare mer avhuggen akter som nyare moderna havskryssare fast utan badbrygga. (Jag såg henne snett akterifrån, gåendes för motor varför jag ej såg ngt märke i seglet. möjligen var hon fluschdäckad och möjligen hade hon teakdäck, men det låter jag vara osagt.) Känner ngn igen denna beskrivning? - Tacksam för tips och svar / Peter
-
skepparn
vilken båt
kolla på http://www.yachtcare.se dom har en \"HERO 101\" där under lackprojekt, är detta båten du menar?