Billig båtplats i stockholm?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Gunne

Billig båtplats i stockholm?

Inlägg av Gunne » fre 02 jul 2004, 12:02

Hej! Jag och en polare ska köpa en båt, kanske en f18. Vi är således även på jakt efter sommar- och vinterplats i stockholm. Det skadar inte om den ligger en bit ut, tex värmdö etc, eftersom det går snabbare att komma ut i skärgårn med båten då. Eftersom vi är fattiga studenter skulle vi vilja ha en så billig plats som möjligt.

Några förslag?

Fribbe

Inlägg av Fribbe » fre 02 jul 2004, 14:41

Om båten inte nödvändigtvis måste ligga i saltsjön så tror jag att Fiskarfjärdens båtklubb i Skärholmen - Mälaren har ett par platser lediga. Vinderplats finns i Sätra alldeles i närheten. För min 23 fots segelbåt tror jag att den totala kostnaden inklusive sommarplats, vinterplats, upptagning och sjösättning ligger på runt 3.000 kr/år.
Kanske inte så lockande att ha båten i Mälaren men det kan vara svårt att hitta plats i skärgården.
Om det låter intressant så kan jag leta rätt på telnr.

Peter K

Båtklubbar

Inlägg av Peter K » mån 05 jul 2004, 14:29

Kolla med lite olika båtklubbar vad det kostar, http://www.smbf.org/Medlemsklubbar.asp?id=29 för lista med kontaktpersoner.

gäst

undvik fiskarfjärden

Inlägg av gäst » mån 05 jul 2004, 21:14

kan tyvärr meddela att jag är en medlem där och klubben är den sämsta som finns. svall vågårna från mariefreds färjan är enorma, och det är ganska trist stämning. hänger till en stordel på styrelsen
inte konstigt att det finns platser kvar!

Skriv svar