Hej på Er!
Så har jag nu tagit ur spridaren efter mycket om och men ganska enkelt när man vet hur man ska göra.
Vet inte om jag gjort bort mig men jag tog isär spridaren tog bort alla sotrester Försökte blåsa rent själva spridaren med tryckluft men det gick inte något vidare värst bra. Inte förän jag sprutade \"brakleen\" (förmodligen felstavat) genom spridaren så började det hända grejor. först kom en stråle sedan en till och efter ett tag var det fyra.
Jag misstänker att när jag återmonterat spridaren efter detta ingrepp är förutsättningarna betydligt större att maskin startar.
Frågan är nu bara vad kan ha gjort att spridaren satts igen. Jag kör väldigt lite med motorn så att det skulle vara filtret det tror jag inte på. Jag har en teori att det kan vara parafinutfällning som är boven till dramat.
Är det någon som har några erfarenheter av detta och med handen på hjärtat hur många följer instruktionen att ta isär spridaren för rengöring en gång varje säsong
/Shas
Spridare MD5
Bra diesel
Jag har ingen erfarenhet av smådieslar, bara lastbils-diton, men principen kan väl inte skilja så mycket.
Har du tankat miljödiesel, vilket du förmodligen har om du tankat någon gång de senaste åren, så tror jag inte att det är paraffinutfällning, då den inte ska paraffinera. De gamla välkända sommar- och vinterdiesel finns inte mer då det är samma soppa året runt. Troligare är då smuts och vatten som gjort att det rostat/beckat ihop. Skicka i en flaska \"STP Injector Cleaner\" och byt finfilter om du inte gjort det på några år. Har tanken inte rengjorts på länge kan det vara idé att göra det oxå.
Lycka till med rustningen!
Har du tankat miljödiesel, vilket du förmodligen har om du tankat någon gång de senaste åren, så tror jag inte att det är paraffinutfällning, då den inte ska paraffinera. De gamla välkända sommar- och vinterdiesel finns inte mer då det är samma soppa året runt. Troligare är då smuts och vatten som gjort att det rostat/beckat ihop. Skicka i en flaska \"STP Injector Cleaner\" och byt finfilter om du inte gjort det på några år. Har tanken inte rengjorts på länge kan det vara idé att göra det oxå.
Lycka till med rustningen!