Skamlöst reklaminlägg för båtblogg
-
Nautihamstern
- Diamantmedlem
Skamlöst reklaminlägg för båtblogg
Aflägsnad länk
Senast redigerad av 2 Nautihamstern, redigerad totalt 0 gång.
Re: Skamlöst reklaminlägg för båtblogg
Nu skall moderator berätta hur man gör det här på "rätt sätt"...Nautihamstern skrev:http://aennuvaerre.blogspot.fi
Givetvis får man göra reklam för sin eller andras bloggar med omdöme.
Handlar det om den egna bloggen, så lägger man (kolla in Toaen) sin blogg i sin signaturfil, det är det brukliga sättet.
Handlar det om något man hittat och delar med sig av, så kan man göra såhär, men då kan man åka på en tillsägelse om inte bloggen är mycket rolig och marin.
Nu får vi se vad som händer...
Anders S
-
Nautihamstern
- Diamantmedlem
Seså, fixat. Nu är min egen länk till ifrågavarande blogg åtminstone borttagen. 
Nu fick jag för mig att det var Nautihamsterns egen blogg (hur jag nu kunde få det för mig), men det var det tydligen inte. Men läs den gärna, det var inte så pekpinnen var tänkt.
Som moderator bevakar jag helt enkelt att regeln "Reklam får inte förekomma" följs. Det här var IOFS kanske inte en sådan länk som avses med "reklam", men Sailguide har en särskild sida för länkar, se http://www.sailguide.com/links_sailguide.php
Den som har en egen hemsida (Seawolf har Båtteknik, Toaen har en trevlig blogg, Consensus har ett företag, etc etc) kan då ge den adressen i sin signaturfil, det brukar vara accepterat mer eller mindre överallt. Så är det brukligt på forum.
Som moderator bevakar jag helt enkelt att regeln "Reklam får inte förekomma" följs. Det här var IOFS kanske inte en sådan länk som avses med "reklam", men Sailguide har en särskild sida för länkar, se http://www.sailguide.com/links_sailguide.php
Den som har en egen hemsida (Seawolf har Båtteknik, Toaen har en trevlig blogg, Consensus har ett företag, etc etc) kan då ge den adressen i sin signaturfil, det brukar vara accepterat mer eller mindre överallt. Så är det brukligt på forum.
Anders S
Jag tycker det är synd att Nautihamstern tog bort adressen till bloggen ifråga, den var mycket humoristiskt skriven med ett nyanserat språk.
Tyvärr har jag själv inte kvar adressen så om du vill, Nautihamstern, så får du gärna skicka över den till mig så kan åtminstone jag följa dessa båtfarares äventyr och öden.
Tyvärr har jag själv inte kvar adressen så om du vill, Nautihamstern, så får du gärna skicka över den till mig så kan åtminstone jag följa dessa båtfarares äventyr och öden.
Det är reklam om det förekommer affärsverksamhet på bloggen. Annars är det ett (bra eller mindre bra) tips.
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Det är inte så svårt att fixa: http://aennuvaerre.blogspot.fi/Seagull skrev:Jag tycker det är synd att Nautihamstern tog bort adressen till bloggen ifråga, den var mycket humoristiskt skriven med ett nyanserat språk.
Anders S
Re: Om reklam och
Jag använder (i mitt modererande) en strikt policy härvid. "En gång är ingen gång" gäller, vill man påminna ofta (vanligen om sin egen blogg eller sin egen verksamhet) lägger man det i signaturen. Det räcker som signal att det är medlemmens personliga ställe - det finns ju t o m de som har en verksamhet.stangen skrev:Det är reklam om det förekommer affärsverksamhet på bloggen. Annars är det ett (bra eller mindre bra) tips.
Givetvis finns det valida tips som samtidigt är kommersiella: "var kan man köpa..."; "här är en grej du kan ha nytta av..."; "så mycket skall du inte behöva betala, kolla här: ..." etc. Kontexten avgör.
Anders S
Shhhyyst med en moderat moderator som lyssnar och kan diskutera utan att kliva upp på höga (trä)hästar!
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.