Dödsannons i dagens DN. 64 år blev han, Hasse Bauer skrev en fin runa.
En stor förlust för svensk segling, och Mange var en av de personer som jag personligen såg upp mest till när det gäller positivt tänkande, jävlaranamma, och aldrig ge upp kombinerat med en enorm ödmjukhet. Vad jag förstår var han också mycket respekterad internationellt för sin varma och humanistiska stil gentemot sina medmänniskor.
Mange Olsson avliden.
Mange Olsson avliden.
Navigare vivere est
Re: Mange Olsson avliden.
Så den nyheten har nu nått Luleå? DN:s landsortsupplaga, kanske? Det är ju ändå bara två månader sen han gick bort...millgard skrev:Dödsannons i dagens DN. 64 år blev han, Hasse Bauer skrev en fin runa.
En stor förlust för svensk segling, och Mange var en av de personer som jag personligen såg upp mest till när det gäller positivt tänkande, jävlaranamma, och aldrig ge upp kombinerat med en enorm ödmjukhet. Vad jag förstår var han också mycket respekterad internationellt för sin varma och humanistiska stil gentemot sina medmänniskor.
/T
Dödsannonsen var först i dagens DN, därför skrev jag ett inlägg om det. Har inte sett någon tråd här om det tidigare.
Bland det värsta jag vet är för övrigt dumdryga personer som på internetfora försöker göra sig lustiga över exempelvis andras val av bostadsort.
Bland det värsta jag vet är för övrigt dumdryga personer som på internetfora försöker göra sig lustiga över exempelvis andras val av bostadsort.
Navigare vivere est
Det har skrivits om Manges bortgång tidigare, när det var mer aktuellt.millgard skrev:Dödsannonsen var först i dagens DN, därför skrev jag ett inlägg om det. Har inte sett någon tråd här om det tidigare.
Den andra delen av ditt inlägg avstår jag från att kommentera eftersom det antagligen skulle resultera i ett kraftfullt ingripande från vår moderator..
/T
Jaja, det var en fin artikel i alla fall. Kom nu inte och säg att Sven Salén är död också?
Navigare vivere est
Som moderator (och som Anders S, boende på den sk landsorten) tycker jag definitivt att det är trist med raljerande över "att inte hänga med" eller "ööööh, bor du på landet, eller". Är det sedan en stockholmstidning som kommer med detta två månader efter faktum, så må man ju förundras, men snarare över tidningens beslut, inte över att någon inte kände till saken.T skrev: Den andra delen av ditt inlägg avstår jag från att kommentera eftersom det antagligen skulle resultera i ett kraftfullt ingripande från vår moderator..![]()
/T
Anders S