Många TV, speciellt små TV som är gjorda för TV-tittande i båt/husvagn har spänningsmatning på antennuttaget. En del hela tiden och andra som ett menyval.Jaramaz skrev:Ja, just det. Och någonstans kopplas strömförsörjningen in.
Jo, kanske det jag kommer att göra. Bara orolig för att tappa förbindelsen på mitten, så jag bara har två hål kvar i masten utan något att dra med. Men egentligen behöver jag ha igenom en kabel till för vindgivaren, så det kan ju vara lika bra att bita i det sura äpplet och dra igenom båda kablarna samtidigt. Hur stora hål vågar jag borra upp i masten utan att försvaga konstruktionen för mycket? Ett hål 2x1cm vid mastfoten och toppen är inga problem?Själv förstår jag inte riktigt varför du inte drar ut den gamla koaxen, den är väl inget att ha kvar? Sådär speciellt bra till likström är den inte, heller. Men det går nog.
Jag har kört på Anders sätt en längre tid och det fungerar ganska bra för det mesta, men i min hemmahamn ligger det ett stort berg alldeles intill och mellan båten och sändarmasten, så där får jag inte någon vidare mottagning.När du installerat din antenn och allt, kan du då inte segla till den där hamnen Anders ville framhålla. Det vore kul om det funkade för dig där!