Segelmått?
Segelmått?
Vad betyder förkortningen "CONV" i tabellen http://www.segelmakare.com/WebbSegelpri ... boatValue=
Re: Segelmått?
För vilken båttyp? Har kollat på några båtar i listan och inte hittat förkortningen "CONV" på någon.
Men en vild gissning är "Conventional"...
Men en vild gissning är "Conventional"...
Förkortningen finns på massvis av båtarna i listan. I mitt fall gäller det en Rasmus 35, men förkortningen finns som sagt för många båtar.
Conventional ligger ju nära till hands, men vad betyder det i så fall (vet vad ordet betyder, det var inte riktigt det jag menade). Skulle det i Rasmus 35 fall betyda att CONV står för slupen och den utan CONV är för ketch?
Conventional ligger ju nära till hands, men vad betyder det i så fall (vet vad ordet betyder, det var inte riktigt det jag menade). Skulle det i Rasmus 35 fall betyda att CONV står för slupen och den utan CONV är för ketch?
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
+1AndersGustafsson skrev:Varför maila du inte mail@kinneviksegel.se och frågar?
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Mvh
Niclas
För att jag tänkte att ni skulle ha svaret och jag inte är intresserad av att låta sy några nya segel. Dessutom är det en länk till en gammal hemsida, deras nuvarande ger inte ut värdena.AndersGustafsson skrev:Varför maila du inte mail@kinneviksegel.se och frågar?
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Men nu har vi inte det, däremot är vi alla intresserade så kolla gärna upp och posta här!
/Anders G
'Conv' betyder helt säkert 'conventional'.
Nästan alla båtar med 'conv' (några få undantag finns) finns även med varianten 'furl', kolla t.ex lite Bavarior.
Furl - rullstor, conv - vanlig (konventionell) stor.
Tror i alla fall jag. Typ.

/T
Nästan alla båtar med 'conv' (några få undantag finns) finns även med varianten 'furl', kolla t.ex lite Bavarior.
Furl - rullstor, conv - vanlig (konventionell) stor.
Tror i alla fall jag. Typ.
/T
Eller converted (från tex masthead till fraktion).
Vad vill du veta egentligen?
Vad vill du veta egentligen?
__________________/)___
Mvh
Niclas
Mvh
Niclas