Hej,
Har problem med en läckande ventil på min Contrast. Typen är alulist skruvad på ut & insida, rutan sitter i gummilist som kläms mellan alilisterna. Det rinner in vatten i nedre aktre hörnet, svårt att säga var det läcker. Hade av den för några år sedan och la i lite silicon. Det höll tätt i två år men började läcka ifjor igen. plockade av listen på insidan och tug ur rutan nu. Gummilisten känns kanske lite torr så det skadar nog inte att byta.
Men VAR får jag tag i list? Har letat på nätet utan att hitta. Kanske någon på forumet kan ge bra tips.
Så nu tror jag att jag lyckades bifiga en fill med skiss på listen.
Förslag på alternativa metoder för att få tätt tas också tacksamt emot.
Lasse T
Var hitta ny gumilist till ventil?
Var hitta ny gumilist till ventil?
- Bilagor
-
- Gummilist Contrast360001.tif (14.92 KiB) Visad 2357 gånger
Senast redigerad av 3 LasseT, redigerad totalt 0 gång.
Re: Var hitta ny gumilist till ventil?
Hm, ja, det är lite svårt att föreslå något utan att veta vad du är ute efter. Contrast byggdes nog med standardlister så de vanliga försäljarna (SeaSea, Hjermants, Watski) har nog något, eller borde kunna hjälpa dig att hitta
Silicon ... fumgerar sällan långvarigt. Att den lagningen inte kunde hålla länge var skrivet. Men rent generellt är det svårt att laga gamla gummilister. Kanske bäst att du förbereder dig på att byta fler lister.
Lomma ... ja, har inte SeaSea annonserat att de skall öppna i Malmö? Och i Limhamn har väl Skeppshandeln startat samarbete med Blur? Det borde inte vara helt svårt iaf.
Det finns de som klämmer in butylgummilist. Allt beror på hur det ser ut, men det kan bli bra. Finns att köpa som metervara.
(Sedan borde Sailguides allkonstnär, Anders S, finnas inom räckhåll).
Lycka till
/J
Silicon ... fumgerar sällan långvarigt. Att den lagningen inte kunde hålla länge var skrivet. Men rent generellt är det svårt att laga gamla gummilister. Kanske bäst att du förbereder dig på att byta fler lister.
Lomma ... ja, har inte SeaSea annonserat att de skall öppna i Malmö? Och i Limhamn har väl Skeppshandeln startat samarbete med Blur? Det borde inte vara helt svårt iaf.
Det finns de som klämmer in butylgummilist. Allt beror på hur det ser ut, men det kan bli bra. Finns att köpa som metervara.
(Sedan borde Sailguides allkonstnär, Anders S, finnas inom räckhåll).
Lycka till
/J
Förstår att det inte är lätt att hjälpa mig att hitta listen utan att veta hur den ser ut. Nu lyckades jag lägga in en skiss.
Lasse T
Lasse T
En gummidetaljist kan sannolikt hjälpa dig.
I Stockholm finns
Kuntze & Co AB
Västbergav. 19
126 30 HÄGERSTEN
08 - 657 90 00
www.kuntze.se
Om du inte bor i närheten kan de säkert hjälpa til ändå...
De är alltid mycket hjälpsamma.
Mackey
I Stockholm finns
Kuntze & Co AB
Västbergav. 19
126 30 HÄGERSTEN
08 - 657 90 00
www.kuntze.se
Om du inte bor i närheten kan de säkert hjälpa til ändå...
De är alltid mycket hjälpsamma.
Mackey