Det är inte jag som har illustrerat reportaget med en arkivbild. Om du har synpunkter på det får du väl ta upp det med GP-s redigerare.
För övrigt spelar det väl inte någon som helst roll, när bilden är tagen. Det såg ungefär likadant ut vid februariutsläppet. Men GP råkade inte ha fått tag i någon bild på just det utsläppet.
Är det bara denna totalt ointressanta fråga om när bilden är tagen som intresserar dig? Har du ingenting väsentligt att bidra med i debatten om utsläppsskandalerna?
Kemikalieutsläpp i Askeröfjorden - igen
Re: Kemikalieutsläpp i Askeröfjorden - igen
Så här skrev du : "Att döma av bilden på den okontrollerade facklingen blev det en ordentlig påspädning av luftföroreningarna med ty åtföljande försurning och ytterligare död skog.", så för dig måste bilden ha spelat en viss roll.Brendan skrev:Det är inte jag som har illustrerat reportaget med en arkivbild. Om du har synpunkter på det får du väl ta upp det med GP-s redigerare.
För övrigt spelar det väl inte någon som helst roll, när bilden är tagen. Det såg ungefär likadant ut vid februariutsläppet. Men GP råkade inte ha fått tag i någon bild på just det utsläppet.
Är det bara denna totalt ointressanta fråga om när bilden är tagen som intresserar dig? Har du ingenting väsentligt att bidra med i debatten om utsläppsskandalerna?
Det som är intressant är att du kan påstå ungefär vad som helst för att argumentera för dom frågor du brinner för. Jag tror du kommer mycket längre med saklighet och korrekta uppgifter.
/T
Men varför hackar du på mig? Om du ska ge dig på någon är det väl GP:s redigerare som har illustrerat reportaget med en arkivbild.T skrev:Så här skrev du : "Att döma av bilden på den okontrollerade facklingen blev det en ordentlig påspädning av luftföroreningarna med ty åtföljande försurning och ytterligare död skog.", så för dig måste bilden ha spelat en viss roll.Brendan skrev:Det är inte jag som har illustrerat reportaget med en arkivbild. Om du har synpunkter på det får du väl ta upp det med GP-s redigerare.
Det som är intressant är att du kan påstå ungefär vad som helst för att argumentera för dom frågor du brinner för. Jag tror du kommer mycket längre med saklighet och korrekta uppgifter.
/T
Jag tycker i och för sig att GP mycket väl kan göra så. Det såg säkert ut på nästan exakt samma sätt vid utsläppet i februari. Det brukar det göra. Jag rapporterar dels vad som står i GP, dels vad jag uppfattat med mina sinnen under de senaste 50 åren i Stenungsund. Vad saklighet och korrekthet beträffar får du nöja dig med det. Kom med några egna synpunkter nu!
Nu frågar jag dig igen, om du inte har något intresse av att diskutera sakfrågan. Det är ju bara larvigt att haka upp sig på detaljer som när ett foto är taget. Det ändrar ju inte på minsta sätt skandalens vidd.
Jag minns när du för något år sen presenterade ett foto på 'nybyggda' sjöbodar. Visst var dom nybyggda... 40 år tidigare...Brendan skrev:...
Det är ju bara larvigt att haka upp sig på detaljer som när ett foto är taget.
...
Här påstod du att bilden var tagen i samband med det aktuella utsläppet (något som GP inte påstod). Så helt larvigt är det väl inte.
Men visst är det illa att man verkar ha brister i säkerheten vid anläggningarna i Stenungssund.
/T