Letar efter en bra app som fungerar som loggbok, självklar kunna skriva , lägga in bilder, hämta data från GPS, hämta väderinformation från nätet etc.
Potentialen för en bra app verkar enorm
Jag använder en blog för min virtuella båt och det är faktiskt tom lite kul ibland, enbart via pc än så länge. Där finns ju info som många tar del av och använder så den är offentlig men det lär väl gå att hålla alla sina poster privata om jag inte missminner mig, om man nu vill det.bosseh skrev:Inte för att jag någonsin skulle komma på tanken att skriva dagbok men annars är nog ett bloggverktyg ganska vettigt idag.
Det är väl inte så dumt att föra nån form av loggbok. Bruka notera varifrån och varthän och när. Nån intressant händelse under dagen. Seglar jag på öppet hav brukar jag notera positionen från GPS;en en gång i timmen. Man behöver ju nått att syssla med under tiden min bäste seglarkompis genom tiderna - Auto Helm - styr.bosseh skrev:Inte för att jag någonsin skulle komma på tanken att skriva dagbok men annars är nog ett bloggverktyg ganska vettigt idag.
Pengarna för en 3G ipad kan du lika väl kasta i sjön. Det gå allderles utmärkt att använda iphonen som 3g och gps mottagare till ipaden. (med jailbrake på ifånen)Se till att Ipaden har en riktig GPS. (3G modellen)
Men man kan inte thetheing:a 3G från iphone till ipad utan att jailbreak:a. I och med svårhetsgraden att utföra denna handling på iphonen medger att min 4-åring klarar av det så kan man samtidigt som man ger appel en knäpp på storebrorsnäsan samtidigt få oändligt med mer funktioner.Har man en iphone kan men utan att jailbreaka dela ut GPS
iPad/iPhone har alltid riktig GPS. Mobilnätet användes bara för att snabba på processen att hitta positionen. Gör ett experiment, ta en vanlig GPS och en iPhone, stänga av och åk iväg några mil. Slå på och se hur enormt mycket fortare iPhonen hittar positionen.Gustavson skrev: Är det den "riktiga" GPS signalen man erhåller utan jailbreak? med andra ord, får du GPS-signal även om du inte har mobiltäckning?
Är det nån som kan förklara vad första meningen betyder - helst på bohuslänskaGustavson skrev: Men man kan inte thetheing:a 3G från iphone till ipad utan att jailbreak:a. I och med svårhetsgraden att utföra denna handling på iphonen medger att min 4-åring klarar av det