Gamla båttidningar...

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
T
Diamantmedlem

Gamla båttidningar...

Inlägg av T » ons 09 nov 2011, 13:44

... har dom nåt värde?

Jag saknar helt förmågan att kasta saker. Allt kan säkert vara bra att ha nån gång. Således har jag sen början på 70-talet samlat på mig 'oändliga' mängder båttidningar. Säkert 6 - 7 hyllmeter. Men nu funkar det inte lägre. Jag har bestämt mig för att skiljas. Från mina båttidningar alltså. Jag behöver utrymmet till annat som kan vara bra att ha.
I första hand handlar det om På Kryss från 1971 tills nu (40 årgångar??? Huvva!!) och alla Segling som getts ut, från början hette den nåt med Race & Cruise... Sen finns det 10 - 15 årgångar Båtnytt, några årgångar av Båt för Alla, Båtliv och Vi Båtägare. Kanske nåt mer också?

Har dom nåt värde? Kan man sälja dom tror ni? För hur mycket då?
Eller är det bara att kasta? Att ge bort dom är det inte tal om.

:o
/T

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem

Re: Gamla båttidningar...

Inlägg av Seawolf » ons 09 nov 2011, 14:28

Fråga SXK alternativt På Kryss redaktion om de är intresserade. Jag har en vag aning om att de kanske saknar några gamla nummer.
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "

Ridax
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Ridax » ons 09 nov 2011, 14:55

T skrev:Eller är det bara att kasta? Att ge bort dom är det inte tal om.
:D Du gillar att gå till återvinningscentralen till den milda grad att du hellre kör dit 6 hyllmeter tidskrifter än ger bort dem om någon skulle vilja ha det?

callisto
Platinamedlem

Inlägg av callisto » ons 09 nov 2011, 15:13

Sälj dem på scandinavian boatshow nu i helgen ! :P

Användarvisningsbild
T
Diamantmedlem

Inlägg av T » ons 09 nov 2011, 15:36

Båtutställningen hade kanske varit ett alternativ, dom har ju haft loppis ibland. Men det är lite sent påtänkt...

Att annars ta tidningarna till ÅVC är inget problem. Jag måste ändå åka ett par vändor med annat som jag bestämt mig för att skiljas ifrån... förresten.. ingen som behöver en Dux-soffa från 50-talet, den måste kläs om men stomme och resårer är i fint skick... den däremot, är gratis mot avhämtning :wink:

Jag ska höra med SXK och PK om dom kanske kan ta dom. Fast först får jag väl ta en vända på Blocket men frågan är som sagt vad dom kan tänkas ha för värde.

/T

Ridax
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Ridax » ons 09 nov 2011, 15:49

Kör en Tradera-auktion. Där säljs ju mycket gammalt skräp...

bosseh
Diamantmedlem

Inlägg av bosseh » ons 09 nov 2011, 15:56

Prova att auktionera ut på Tradera i lämplig omfattning. Mycken gammal skit byter ägare där! Troligen ska man sälja dem årsvis, kan ju vara en kul födelsedagspresent med ett gäng båttidningar från året vederbörande föddes.
Mindre kul, räkna hur mycket pengar du har lagt ner på båttidningar.

hawkeye
Rookie

Inlägg av hawkeye » tor 10 nov 2011, 23:27

Hej,
Skulle vilja köpa ett specifikt nummer av Segling. Lite osäker på vilket år det var men det borde varit 83, 84 eller 85 och det är R6'or på omslaget och ett reportage från VM (eller EM) i sexa i medelhavet (Frankrike?). Lite luddigt kanske men hoppas att numret går att spåra.

Användarvisningsbild
toaen
Diamantmedlem

Inlägg av toaen » fre 11 nov 2011, 08:49

T skrev:... har dom nåt värde?

Jag saknar helt förmågan att kasta saker. Allt kan säkert vara bra att ha nån gång. Således har jag sen början på 70-talet samlat på mig 'oändliga' mängder båttidningar. Säkert 6 - 7 hyllmeter. Men nu funkar det inte lägre. Jag har bestämt mig för att skiljas. Från mina båttidningar alltså. Jag behöver utrymmet till annat som kan vara bra att ha.
I första hand handlar det om På Kryss från 1971 tills nu (40 årgångar??? Huvva!!) och alla Segling som getts ut, från början hette den nåt med Race & Cruise... Sen finns det 10 - 15 årgångar Båtnytt, några årgångar av Båt för Alla, Båtliv och Vi Båtägare. Kanske nåt mer också?

Har dom nåt värde? Kan man sälja dom tror ni? För hur mycket då?
Eller är det bara att kasta? Att ge bort dom är det inte tal om.

/T
Jag var i princip samma sits för ett par år sen. Golvmattan på mitt ""kontor" hade ytskiktet släppt på ett stort område och alla möblerna måste bort. Hade för ett antal år sen varit tvungen att flytta de äldsta årgångarna till vinden för att få plats med det jag måste ha tillgängligt. Fyllde bilens bagageutrymme, körde till soptippen, slängde allt i pappersåtervinningen.

Det är två saker som jag tycker är konstigt.

1 jag har inte saknat båttidningarna som jag slängt ett ögonblick.
2 Det är nästan lika överfullt i bokhyllan som tidigare. :?
thallatha(alfakrull)hotmail.com

Skriv svar