Epoxibehandla botten o köl
Epoxibehandla botten o köl
Tips på hur man skall göra vid epoxibehandling av köl (inplastad). Det blir ju knepigt då kölen står på kärran, helst skulle den ju hänga fritt för att man lätt ska komma åt. Några tips??
Skall åtgärda en \"böldpestskada\" jag har längst ned på kölen på min Storfidra. Kölen står på en normalt på en längdsgående balk, åtminstone hade den tidigare ägaren det så. Har ställt kölen på två klossar på 5 tum, så att jag kommer åt att slipa och epoxi behandla.
När det skadade området är torrt (till våren) tänkte jag ta bort den aktre klossen och låta båten hänga på de aktre stöttorna. När epoxibehandlingen är klar får jag lyfta båten och flytta den främre klossen så att jag kommer åt resten.
Nu skall jag gå ned till båten och slipa gelcoat och glasfiber. Ett mycket inspirerande och trevligt arbete.
När det skadade området är torrt (till våren) tänkte jag ta bort den aktre klossen och låta båten hänga på de aktre stöttorna. När epoxibehandlingen är klar får jag lyfta båten och flytta den främre klossen så att jag kommer åt resten.
Nu skall jag gå ned till båten och slipa gelcoat och glasfiber. Ett mycket inspirerande och trevligt arbete.