Skall spruta (om) båten.
Behöver hitta en tejp som dels fungerar som maskeringstape, dels har hygglig fästförmåga då den skall hålla täckplast på plats och dessutom skall gå att ta bort efter ca 1 månad utan att desintegrera i småbitar eller lämna massa limrester.
Förslag?
Tålig maskeringstejp med styrka
Re: Tålig maskeringstejp med styrka
När jag sprutade förra båten tejpade jag dels fast plast över överbyggnaden med gul pvc-tejp av typen man använder när man täcker golv. Den släppte jag kanske en centimeter från kanten som skulle maskas. Precis innan jag skulle måla la vi på vanlig maskeringstejp över glipan. Den togs sedan bort direkt efter sprutning. Allt fugerade kanon, plasten fick sitta ett tag och.var lätt att ta bort.
Alla borde ha skägg
-
Mats Brage
- Diamantmedlem
Hej,
det finns även en gul variant av den vanliga maskeringstejpen som jag använt och som suttit på en längre tid utan att lämna rester - jag köpte min på ett av de vanliga byggvaruhusen. I ruffen klarar den att hålla täckplast, men osäkert utomhus.
Noterade jag att produktbeskrivningen att inte lämna några rester vid borttagning stämde - inte ofta det händer
//Mats
det finns även en gul variant av den vanliga maskeringstejpen som jag använt och som suttit på en längre tid utan att lämna rester - jag köpte min på ett av de vanliga byggvaruhusen. I ruffen klarar den att hålla täckplast, men osäkert utomhus.
Noterade jag att produktbeskrivningen att inte lämna några rester vid borttagning stämde - inte ofta det händer
//Mats
Scanner 391 nr 142
-
Mats Brage
- Diamantmedlem
Precis T - säkert samma sak bara att jag köpte min på K-Rauta och den var gul. Min tejp satt betydligt längre än 14 dagar utan rester.
Mats
Mats
Scanner 391 nr 142