Fäste för grill på akterpulpit

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Användarvisningsbild
BF!!
Platinamedlem

Re: Fäste för grill på akterpulpit

Inlägg av BF!! » tor 19 mar 2009, 00:20

naffatS skrev:Jag har en rf f.d. ugnslåda från ett skolkök (45 x 30 x 6,5 cm) på vilken jag svetsat en stump 25 mm rör vid ena långsidan. Det passar presis i flaggspelsfästet. I lådan kan jag ställa en portföljgrill. När jag seglar ensam ligger jag oftast på svaj och då funkar grillen utmärkt eftersom jag slipper allt os och dessutom lättare kan sköta övrig tillagning och ändå ha koll på vad som händer på grillen. Hopfälld passar portföljen presis i lådan och tar därigenom ingen extra plats.
Satt och läste igenom alla uppdateringar här om själva ursprungsfrågan om ett fäste till grillen och hittade en annan lösning i denna uppdatering; flaggspels fäste !!!!
Varför inte meka dit 2 flaggspelsfästen på pulpitröret ??? Å' sen bara trä på Biltemas 4-benta grill ? Måste ju bara funka.
Fast då får jag väl ta mig till Biltema och inhandla en dylika apparat och kolla vilken dimension den har på sina ben.

Tack för ett bra tips naffatS !
/Lars

VHF: SC7987
MMSID: 265578070

Björn Green
Erfaren medlem

Re: Fäste för grill på akterpulpit

Inlägg av Björn Green » tis 14 apr 2009, 23:50

Den rostfria SXK-grillen tillverkas inte längre.
Kryssarhälsningar, Björn.

Skriv svar