Har ni erfarenhet av detta varv som drivs av Jan Lindqvist ?
Jag köpte en båt av honom i höstas. Efter att avtalet var skrivet visade sig att motorn är fem är äldre än vad han uppgett, det fattas tillbehör i båten som han upptagit i tilbehörslistan, sjösättningn borde ha skett för en månad sedan, han vill inte ta ner den från varvsplanet de ca 40 metrar som det är till vatten. Inget säkert besked om när han tänker göra det kan jag få.
Jag betalade hela köpesumman på hösten direkt efter att avtal skrivits.
Mitt fel: Jag litade på en person.
Jaktvarvet på Saltsjöbaden
-
Tim Svensson
- Trogen medlem
- Kontakt:
-
scooterman
- Rookie
Jag har konfronterat honom-ingen reaktion. Ställer sig helt oförstående för ekonomisk uppgörelse.
Enligt avtalet skulle Jan Lindqvist åtgärda alla fel. Han åtgärdade inga fel-bomkapell, spryhood, värmare, elsystem, motor är ännu defekta. Vid sjösättning idag körde han med trucken på vanten när båten var vid bryggan och jag höll på att lämna Jaktvarvet i Saltsjöbaden.
Enligt avtalet skulle Jan Lindqvist åtgärda alla fel. Han åtgärdade inga fel-bomkapell, spryhood, värmare, elsystem, motor är ännu defekta. Vid sjösättning idag körde han med trucken på vanten när båten var vid bryggan och jag höll på att lämna Jaktvarvet i Saltsjöbaden.
-
Calle C
Hej
Du har tydligen råkat ut för en person som har hamnat i fel branch.
En del gör sig bättre med att sälja bananer.
Om jag vore du, skulle en anmälan till ARN sitta fint samt en polisanmälan avseende bedrägeri.
Nästa skeende är återgång av köp, se i så fall till att du får pengarna tillbaks innan du överlåter båten tillbaks till säljaren.
Calle
Du har tydligen råkat ut för en person som har hamnat i fel branch.
En del gör sig bättre med att sälja bananer.
Om jag vore du, skulle en anmälan till ARN sitta fint samt en polisanmälan avseende bedrägeri.
Nästa skeende är återgång av köp, se i så fall till att du får pengarna tillbaks innan du överlåter båten tillbaks till säljaren.
Calle