frakta segel båten över atlanten!!

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
gäst

frakta segel båten över atlanten!!

Inlägg av gäst » mån 13 dec 2004, 18:51

Hej
hur är det med att frakta båtar över atlanten i stället att segla över kanske fusk ,men betydligt lättare och mindre riskfylld :lol: är det nån som vet hur mycket kostar det? och vilken ship line som är billigast och bäst?
hälsningar
gäst

Nils Nobbing

Inlägg av Nils Nobbing » mån 13 dec 2004, 23:03

Här finns lite info:
http://www.dromresan.com/hundvakt/bat_transport.shtml

För övrigt en bra site.

mvh

Nils Nobbing

gäst

frakta

Inlägg av gäst » tis 14 dec 2004, 21:43

Hej Nils
tack för svaret. det var interessant., men vilka låga priser ? :o det var som hittat :wink: bara 100,000 kr och 300.000kr :D såna summor man kan ge till allmose i kyrkan. med såna frakt priser , jag skulle helst simma över atlanten :P
häsningar
gäst

mankan72

Inlägg av mankan72 » fre 24 dec 2004, 12:00

Varför inte låta någon segla över båten åt dig!Det finns massor med frivilliga med stor kunskap som hjälper dig!

Håkan

Atlantfrakter

Inlägg av Håkan » fre 24 dec 2004, 14:29

Man undrar som vanligt litegrann vad som finns bakom en så otydlig fråga, eftersom kostnaden inte är densamma för en 30-fotare som för en 50-fotare, inte densamma för frakt NewYork till Göteborg som för Fort Lauderdale till Örnsköldsvik, osv.
Och det finns inget rederi som är både billigast och bäst, gud signe den tanken...

Om Gäst kommer med mer specifika uppgifter kanske jag kan ge lite vägledning, men frakter av enstaka objekt är väldigt mycket av tillfälligheter beträffande \"billigast\", medan \"bäst\" = tillförlitlighet är i stort sett detsamma bland alla operatörer.

gäst

frakta

Inlägg av gäst » fre 24 dec 2004, 22:39

Hej och god jul till er
idéen om att frakta båten var för att använda den som bostad och slippa dyra hotel kostnader . jag är tyvärr inte förmögen och skulle gärna frakta en 6 meter lång båt till mexico och har 2 möjligheter :
1 . frakta min motor båt eller
2- sälja den och köpa en segelbåt runt 24 -27 och utrusta den för långsegling och segla över atlanten.
mvh

gäst

Inlägg av gäst » fre 24 dec 2004, 22:47

Hej mankan
vem vill segla en liten segelbåt för en gammal gubbe över Atlanten?!
om jag var en ung vacker flicka :wink: oddsen har varit betydligt bättre.
mvh
gamle manen och havet :lol:

Matse

Köp i USA

Inlägg av Matse » tis 28 dec 2004, 15:03

Hej!

Jag tycker om att titta på båtannoser och kan konstatera att den låga dollarkursen gör att det är prisvärt i USA just nu. Sälj din båt och köp en i USA så slipper du fraktkostnaden.

Lycka till

/Mats

Ronnie

Inlägg av Ronnie » tis 28 dec 2004, 15:39

Titta på denna länk, de har humana priser på frakt

http://www.nordtrafik.se/

Skriv svar