Nummerlappar Tjörn Runt
Nummerlappar Tjörn Runt
Årets upplaga av nummerlappar till Tjörn Runt var rent vidriga. Efter att man dragit bort nummerlappen sitter klistret stenhårt kvar på båten och går inte att få bort. Undrar just om arrangören står för kostnaden för rengöring om man skickar en faktura. Är det fler TR-seglare som har problem med att få bort klistret?
Japp, alla TR-seglare har samma elände med limmet. Thinner avslutat med polish funkade i mitt fall. Någon har angivit att bensin också går bra.
Elaka rykten säger att avsikten var att det inte skulle gå att ta bort startlapparna, för det är så få som ställer upp så man vill liksom sprida reklam om tävlingen LÄNGE efteråt...
Elaka rykten säger att avsikten var att det inte skulle gå att ta bort startlapparna, för det är så få som ställer upp så man vill liksom sprida reklam om tävlingen LÄNGE efteråt...
Man måste ju ha i åtanke att limmet på lapparna tidigare år har varit totalt värdelöst. Vi med låga fribord hade aldrig med oss lappen in i mål. Detta har naturligtvis skapat problem för tävlingsledningen. Nu ville man tydligen åtgärda detta problem. Tydligen tog man i lite väl mycket denna gång.
/ Jojje
vax - Något att tänka på inför nästa år :)
Det är lätt att vara efterklok för andra... Men för att slippa limrester lade jag på lite extra vax på friborden där lappen skulle sitta dagen INNAN Tjörn Runt. Hade nämligen problem redan tidigare år med limrester.
Något att tänka på inför nästa år
Något att tänka på inför nästa år
På min IF-båt har det alltid varit problem att få nummerlappen att sitta kvar på regattorna. Därför var jag väldigt noga med att tvätta bort allt salt från fribordet, torka noggrannt och därefter klistra fast nummerlappen.
Nu verkar det som att jag för alltid kommer att ha en vit fläck på mitt oranga skrov! Helt hopplöst är det, trots att jag försökte riva bort lapparna direkt när jag hade nyktrat till efter racet. Jag ska försöka det där tipset som någon skrev om rödsprit...
Nu verkar det som att jag för alltid kommer att ha en vit fläck på mitt oranga skrov! Helt hopplöst är det, trots att jag försökte riva bort lapparna direkt när jag hade nyktrat till efter racet. Jag ska försöka det där tipset som någon skrev om rödsprit...
X-342 SWE 18 "Kexet"