från vagga till trailer

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Error
Trogen medlem

från vagga till trailer

Inlägg av Error » tis 21 sep 2004, 21:47

hej.
e de någon som har litte mer erfarenhet en va jag har inom detta område.
jag funderar på att köpa en bromsad vanligt släpkärra och sedan svätsa fast min vagga till min stortriss (585kg).
är de någon som möjligen försökt nått liknande eller har andra erfarenheter eller av nån annan anledning vet vade man ska tänka på när man gör nått sådant här.
anledningen till att jag inte köpper en färdig trailer är att jag itne hittar nåra som värkar passa till min båt.
tackar så mycet på förhand.
// Viktor \"Error\" Collin

Ohlson

Inlägg av Ohlson » ons 22 sep 2004, 18:22

Det blir en väldigt hög tyngdpunkt om du gör på detta sätt. Kölen skall helst så nära backen som möjligt, om du monterar vaggan ovanpå kommer kölens nederkant väldigt högt.

Jens K

Inlägg av Jens K » ons 22 sep 2004, 19:33

Visst, men jag tror inte det är så farligt när det gäller en stortriss. Båten väger ju ingenting.

Error
Trogen medlem

vaggan

Inlägg av Error » tor 23 sep 2004, 01:36

jag kollade närmre på min vagga och uptäckte att den är av en typ som gör att de måste vara ett vatten djup på 1,76 + hjulens radie för att båten ska komma över så de är inget alternativ längre men därimor har jag hittat ett ställe som säljer www.tktrailer.se
// Viktor \"Error\" Collin

Skriv svar