Båtvagn?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Error
Trogen medlem

Båtvagn?

Inlägg av Error » mån 20 sep 2004, 22:24

hej.
är de någon som vet var man kan få tag i en trailer till en stortriss.
altså de jag söker är en kärra till en båt som är 5.25 m lång och 2.0 m bred och 0.76 djupgående.
är de nån som har nåra tips om ställe där sådana finns hälst beg. men de värkar vara svårt och få tag på eftersom dom flesta vagnar är för båta från 7 m o uppåt
tacksam för alla svar som kan vara till minsa hjälp.
// Viktor \"Error\" Collin

Jens K

trailer till stortriss

Inlägg av Jens K » ons 22 sep 2004, 15:49

Du borde kunna ta en vanlig motorbåtstrailer och låta svetsa dit justerbara stöttor på sidorna. Jag har sett en stortriss fraktas bort på en vanlig motorbåtstrailer en gång, men det var en av de stortrissar som har fällköl, så då räckte t o m stöttorna i standardutförande. De la bara lite plankor under kölen.

Error
Trogen medlem

bygga om

Inlägg av Error » ons 22 sep 2004, 18:05

ok tyvär hari ntejag fällköl men jag har en vagga funderar på om de går att svättsa fast den på en vanlig vagn men jag ska undersöka saken litte närmre
// Viktor \"Error\" Collin

Gäst

Inlägg av Gäst » ons 22 sep 2004, 19:31

Det funkar säkert att svetsa fast vagga, men frågan är vad du ska ha arrangemanget till. Ska du bara kunna flytta båten eller ha den i trädgården över vintern funkar det säkert, men vill du sjösätta med trailern är jag lite mer tveksam. Måste vara en sjuhelvetes djup och lång ramp i så fall...

Error
Trogen medlem

vagga

Inlägg av Error » tor 23 sep 2004, 01:31

jag har upptäck att de finns 2 typer av vagga en som har tvärliggande \"v\" i båda ändar o en som bara har det i fören o sen har den 2 plattor i aktern så att kölen kan gå in imellan men eftersom jag har den me 2 \"v'n\" så måste de va ett ungefärligt vattendjup på 1,76 för att båten ska komma över. men ajg har kollat lite o hittat en trailer som jag tror passar o ajg ska hör efter pris senare idag.
trailern hittade jag på www.tktrailer.se och de är deras minsta modell för segelbåtar.
här är en direktlänk till BT 1000 segelbåtstrailer som modellen heter: http://www.tktrailer.se/sida.asp?sidid= ... d=50&typ=2
jag återkomemr när jag vet mer om pris och leveranstid m.m

ps. jag ber om ursäkt för alal \"dumma\" frågor jag ställer men jag har itne hunnit få så mycke erfarenhet i mitt 16 åriga liv specielt inte efter som mitt båt intresse är ganska nyväckt.

mvh Viktor \"Error\" Collin

Skriv svar