Vad trevligtCalle C skrev:Kom till Knö Runt på västkusten istället.
Det är mycket trevligare, "närkontakt med alla".
Jag tänkte vara med i leken på Tjörn runt snart också (när trailern är klar).
Hell no! Aldrig i livet att jag vill betala för nåt som tillverkats i den där maskinen. Den ser alldeles för dyr utSteen skrev:Här på forummet har vi månge gange diskuterat segel och vad kann den lokale segeltillvärkar erbjüda och vad kann dom stora segeltillvärkera erbjüda? Prisen är ofta en parameter for hur man väljer och inte om det är "state of the art" och super performance. Min påstand är fortfarenede: Du får vad du betalar for. Titta på den nya technologi. Det er mycket spändende med möjligheter motsat gammaldags panelsegel.
http://na.northsails.com/3D/
North och QuantumMiwa skrev:Jaha,då var man anmäld till Lidingö Runt (200:-nu i mars).
Vilka dumheter man ger sig in på...![]()
Fast det blir nog en del skoj också!
För att återgå till Steens ämne,är det viktigaste nog inte seglens material.
Det som betyder mest,är en bra kontakt med segelmakaren.
Om sen seglen är gjorda i 3dr kevlar eller crosscut dacron är nog
mindre viktigt i allafall på småbåtar.
Steen,blir det North till nya Hanse 342:an?
Hälsningar Miwa
bra val, tycker jag. Fast jag trodde att quantum skulle ha störst styrka på något mindre båtar (inte sagt att de är dåliga på stora segel!) Jag följde quantums råd i val av dug och skärning för min båt. priset och kontakt avgjorde dock.Steen skrev:North och QuantumMiwa skrev:Jaha,då var man anmäld till Lidingö Runt (200:-nu i mars).
Vilka dumheter man ger sig in på...![]()
Fast det blir nog en del skoj också!
För att återgå till Steens ämne,är det viktigaste nog inte seglens material.
Det som betyder mest,är en bra kontakt med segelmakaren.
Om sen seglen är gjorda i 3dr kevlar eller crosscut dacron är nog
mindre viktigt i allafall på småbåtar.
Steen,blir det North till nya Hanse 342:an?
Hälsningar Miwa
som sagt att de har stor erfarenhet på jollar och mindre båtar betyder inte att de inte kan även segel för större båtar. Jag tyckte dock att många jolleseglare i toppnivå väljer Quantum och det borde finnas en anledning.Steen skrev: Quantum har stor succes på t ex Transpac 52 med Russel Coutts och Farr 40.
Och det är vel inte helt små båter