Hej!
Fick du några vinschar i julklapp?
Ett annat tips är att det finns någon form av gummiringar att sätta på vinscharna så att de blir självhållende. Jag har inte provat så jag vet inte hur bra eller dåligt de fungerar. Rätt dyra, men betydligt billigare än nya vinschar.
God fortsättning.
Mackey
Vinschtips önskas
Re: Vinschtips önskas
Låter som billigaste och enklaste uppgraderingen att klippa upp ett hål i nätet för att kunna komma runt med ett längre handtag på winchen. Underligt "hjälpmedel" som tillåts inverka menligt på seglingen kan tyckas. Eller ta bort nätet helt - en grej mindre att trassla med. Just där vid winchen kanske man skulle kunna drista sig till att ha ett hål i nätet iaf.Cassie skrev:...Vi kan inte bara sätta dit längre handtag då man redan idag slår knogarna i mantågsnätet. Det går väl kanske att flytta vinscharna men då är det ju inte så enkelt längre :)
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
stangen skrev:Låter som billigaste och enklaste uppgraderingen att klippa upp ett hål i nätet för att kunna komma runt med ett längre handtag på winchen. Underligt "hjälpmedel" som tillåts inverka menligt på seglingen kan tyckas. Eller ta bort nätet helt - en grej mindre att trassla med. Just där vid winchen kanske man skulle kunna drista sig till att ha ett hål i nätet iaf.Cassie skrev:...Vi kan inte bara sätta dit längre handtag då man redan idag slår knogarna i mantågsnätet. Det går väl kanske att flytta vinscharna men då är det ju inte så enkelt längre![]()
Ja det är ju kanske en tanke förstås. Fast då får det bli ett litet hål i nätet, tanken är att både hundar och ungar ska med i båten och jag vill inte dra upp dem ur vattnet fler gånger än nödvändigt så nätet behövs nog.
HejMackey skrev:Hej!
Fick du några vinschar i julklapp?
Ett annat tips är att det finns någon form av gummiringar att sätta på vinscharna så att de blir självhållende. Jag har inte provat så jag vet inte hur bra eller dåligt de fungerar. Rätt dyra, men betydligt billigare än nya vinschar.
God fortsättning.
Mackey
Nej tomten hade tydligen slut på vinschar. Det blev en ny kylning istället.
Vi har däremot funderat på gummiringsvarianten så länge så jag hoppas på att kunna titta på nåt sånt på båtmässan i mars.
//Cassie