Hej
Någon dom vet hur man justerar dämpning på loggen på ett nexus nx2
Manualen ligger hemma och jag surfar på mobilen skriv gärna utförligt kan tyvärr ej ladda ner manualen
Loggen är lite väl orolig
Johan
nexus fråga
Re: nexus fråga
Nu blir jag osäker. Det är inte i NX2 du ändrar utan i instrumentet, vanligen en Multicontrol.
Gå in på setup-en, gå till C13 och ändra dämpningen SEA. Du kan välja konstanten low som ger 1 sek, mid 5 sek och max 22 sek. Normalvärdet är Low och det kan "stabilisera visat fartvärde i grov sjö".
För att vara lite övertydlig, själv brukar jag glömma hur det går till mellan varven:
Håll Set inne tills texten Ret visas. välj kalibreringsgrupp m h a Page. Bläddra fram till C13. Tryck på Set för att låsa upp kalibreringskoden för att ändra. Välj dämpning m h av + eller - tangenterna. Spara med Set igen.
Hämtat från manualen för NX2 muticontrol.
Gå in på setup-en, gå till C13 och ändra dämpningen SEA. Du kan välja konstanten low som ger 1 sek, mid 5 sek och max 22 sek. Normalvärdet är Low och det kan "stabilisera visat fartvärde i grov sjö".
För att vara lite övertydlig, själv brukar jag glömma hur det går till mellan varven:
Håll Set inne tills texten Ret visas. välj kalibreringsgrupp m h a Page. Bläddra fram till C13. Tryck på Set för att låsa upp kalibreringskoden för att ändra. Välj dämpning m h av + eller - tangenterna. Spara med Set igen.
Hämtat från manualen för NX2 muticontrol.
//Björn
Re: nexus fråga
Tack för svaret var inne på den menyn men var ej säker den stig på med men uttrycker ändå loggen fladdrarför mycket varför visa hundradelar