Silva vindgivare - igen...

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
hedgehog
Diamantmedlem

Silva vindgivare - igen...

Inlägg av hedgehog » sön 02 mar 2014, 19:12

När styrfenan till vår Silva vindgivare blåste sönder i fjol (för andra gången) och det inte längre fanns att få tag på nya fenor som reservdel fick jag utmärkt hjälp här på forumet. Tack Anders G!
Problemet är bara att även den nya fenan har blåst sönder och, ja ni fattar själva...
Alltså: någon som har en Silva vindgivare (gamla modellen med enkelfena och kabel) liggande? Fungerande eller defekt kvittar så länge fenan är hel!
Alternativt om någon känner till att gamla Silvadelar köptes upp av någon i samband med att Silva blev Nexus för några år sedan?
Känns surt att behöva byta ett fungerande instrumentsystem bara för att en plastbit gått av. En ny vindgivare går loss på över 4000:-
Det är bara att bryta ihop och komma igen!
/p

Användarvisningsbild
T
Diamantmedlem

Re: Silva vindgivare - igen...

Inlägg av T » sön 02 mar 2014, 19:51

hedgehog skrev:När styrfenan till vår Silva vindgivare blåste sönder i fjol (för andra gången) och det inte längre fanns att få tag på nya fenor som reservdel fick jag utmärkt hjälp här på forumet. Tack Anders G!
Problemet är bara att även den nya fenan har blåst sönder och, ja ni fattar själva...
Alltså: någon som har en Silva vindgivare (gamla modellen med enkelfena och kabel) liggande? Fungerande eller defekt kvittar så länge fenan är hel!
Alternativt om någon känner till att gamla Silvadelar köptes upp av någon i samband med att Silva blev Nexus för några år sedan?
Känns surt att behöva byta ett fungerande instrumentsystem bara för att en plastbit gått av. En ny vindgivare går loss på över 4000:-
Tror jag har en... Skicka ett PM så kanske det fixar sig.

:o
/T

Skriv svar