Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
Gäst
Tjo!
Förra året så gjorde vi ett ryck och målade vattenlinjen med svindyr 2-komponentsfärg från watski som kostade närmare 400 spänn...vi slipade och gjorde bra grundarbete och allting...såg skitfint ut...
Men så i år har hälften flagnat bort ändå!
Vad ska man använda för färg egentligen för att det ska sitta???
-
ior
Kör med enkomponent finns ingen anledning att köra med svindyr 2 komponent som sitter lika bra/dåligt
-
roblon
- Rookie
hej
om du ska måla utmärkningen av vattenlinjen med en 1-komponentig färg så finns det antingen internationals Top lack och internationals brightside. utav dom två är top lac den bästa den har lite bättre lim än brightside. visst är de bättre med 2-komponentig färg men då ska man blanda och hålla på och så är dom dyrare. men om du vill ha en 2-komponentig färg så finns internationals perfection som är en 2-komponentig lack färg.
obs: dessa färger måste sitta över vattenlinjen.
mvh//calle

-
Gäst
Att det inte är någon mening med 2-komponentsfärg är jag numera medveten om

...men vilket (gärna billigt) alternativ bör jag välja om jag vill att det ska sitta?
Det måste tåla att målas på själva vattenlinjen.
-
attribut
Jag kör med Toplac från International. Funkar jättebra. Behöver inte ens måla varje år. Hoppade över förra året och gjorde en strykning i år.
Och man behöver inte måla högt upp. Färgen tål kontakt med vattnet jättebra. I alla fall har jag inga problem på min båt!