Har planer på att skaffa en septitank, frågan är bara vilken modell ja ska välja?
Valet står mellan en rostfri tank som måste specialbeställas eller en plasttank som ligger runt själva toaletten.
Någon som vet om plasttankarna fungerar bra? Det blir ju betydligt billigare.
Septitank runt toaletten
Re: Septitank runt toaletten
Jag köpte en måttsydd rostfri tank av ett företag på hisingen, några tusenlappar så fick jag exakt vad jag ville ha.
Numera får man betala de gröna talibanerna i göteborgs kommunstyre för att komma dit.
( för ögonblicket är namnet på firman lagrat i alzheimer-förrådet, men han höll till vid gamla torslanda flygplats
strax intill den nedlagda shell-tappen)
nu har alzheimer fått motstånd :
ARGONA ROSTFRIA AB ... VÄSTRA GÖTALANDS LÄN, HANGARVÄGEN 4, 423 37 TORSLANDA | Telefon : 031 92 20 00 .... HISINGENS BYGG & IND.
Numera får man betala de gröna talibanerna i göteborgs kommunstyre för att komma dit.
( för ögonblicket är namnet på firman lagrat i alzheimer-förrådet, men han höll till vid gamla torslanda flygplats
strax intill den nedlagda shell-tappen)
nu har alzheimer fått motstånd :
ARGONA ROSTFRIA AB ... VÄSTRA GÖTALANDS LÄN, HANGARVÄGEN 4, 423 37 TORSLANDA | Telefon : 031 92 20 00 .... HISINGENS BYGG & IND.
Senast redigerad av 1 peterh, redigerad totalt 0 gånger.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.
Installerade en liknande plastvariant i en Shipman 28 på 90-talet men slängde ut den igen ganska omgående. Smäckigt utförande med mycket plastdetaljer som inte fungerade speciellt väl och luktproblem var orsakerna vill jag minnas.
-- man kan ha fler hobbies än segling --
http://www.greatnorthern.se
http://www.greatnorthern.se
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Rostfritt är bäst. Valde en 40-liters standardtank, satte vinkelslipen i ett hörne, sedan svetsades den ihop och de bytte till ett T-rör (sug eller ut) samt en 90 gradersböj då det bara finns 8 cm tillgodo mot skott. Går det ta en standardtank och justera, svetsning kostar runt 500kr/tim.