Val av tvantenn

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
omega
Diamantmedlem

Val av tvantenn

Inlägg av omega » fre 01 feb 2013, 22:26

Hej på er
Jag funderar på vilken antenn jag skall köpa till båten,vill att den skall vara kompakt bra mottagning och hållbar
Hade tidigare en Nargus men den gav upp efter en säsong,lite erfarenhet borde ju finnas här,den behöver inte vara billig,
Betalar hellre lite extra för en bra antenn

//Johan

Användarvisningsbild
T
Diamantmedlem

Re: Val av tvantenn

Inlägg av T » fre 01 feb 2013, 23:20

omega skrev:Hej på er
Jag funderar på vilken antenn jag skall köpa till båten,vill att den skall vara kompakt bra mottagning och hållbar
Hade tidigare en Nargus men den gav upp efter en säsong,lite erfarenhet borde ju finnas här,den behöver inte vara billig,

//Johan
På Hjertmans köpte jag en "5641-332", den finns tyvärr inte på bild men påminner om deras VHF-antenn "5635-25", som det finns bild på.
Den funkar klockrent.

:o
/T

Jaramaz
Diamantmedlem

Inlägg av Jaramaz » lör 02 feb 2013, 09:15

//Johan
Nog så viktigt ämne, som därför kan tas upp flera gånger (från nov 2012):
har genom åren haft Tv antenn från Nargus,dessa har fungerat bra och är lätta små o smidiga.men i somras slutade den o fungera,efter bara 2 år ,Priset är ju trots allt 1200 kr så det vore kul att få tillverkaren o se om han kan hitta felet,men finner ingenstans vem som tillverkar den, sänder med en bild länk http://limhamns.winbasonline.se/SE/Cata ... ntenner/nk

om någon vet så vore det bra,

Annars tar jag gärna emot tips på bra antenner ,de skall vara ämnade för mastmontage samt ha stabil funktion och små o nätta ,om de kostar lite extra spelar mindre roll, ser fram mot tips

//Johan
Johan, du var tydligen inte nöjd med de svar du fick i november, viket svar vill du ha?

/J

omega
Diamantmedlem

Inlägg av omega » lör 02 feb 2013, 10:33

Tja vilket svar vill jag ha???
De svar jag fick sist gång kändes väl inte helt ok borde ju finnas lite rejälare prylar som är ämnade för att fUngera ordentligt på en båt men om man skall köpa en lite dyrare antenn så vill man ju veta om den är bra.http://www.cordland.se/tv_terrestrial.html Typ den här antennen kändes som många av antennerna i förra inlägget mer
Var produkter av dataåldern

//Johan

Jaramaz
Diamantmedlem

Inlägg av Jaramaz » lör 02 feb 2013, 17:16

omega skrev:De svar jag fick sist gång kändes väl inte helt ok borde ju finnas lite rejälare prylar som är ämnade för att fUngera ordentligt på en båt men om man skall köpa en lite dyrare antenn så vill man ju veta om den är bra.http://www.cordland.se/tv_terrestrial.html Typ den här antennen kändes som många av antennerna i förra inlägget mer Var produkter av dataåldern
du hade nog antingen otur eller installationsfel med din förra antenn. Nargus har bra rykte.

Vill du ha en aktiv antenn finns det mycket att välja på om du nu inte längre har förtroende för Nargus.

/J

Skriv svar