För den praktiske båtmekaren
Re: För den praktiske båtmekaren
Nej, sådana inskränkta typer undviker jag:Lasse L skrev:http://www.pbase.com/mainecruising/boat_projects
han visar butyltape för att i nästat ögonblick vägra sälja den till oss i europa.
Han kan behålla resten av sina grejor och "råd" till rednecks i närområdet!
( jag inser att det var ett alldeles onödigt utfall. Jag tar tillbaka. och för att
stå för mina dumheter låter jag ovanstående stå kvar. Androm till varnagel som det heter.
Min enda ursäkt är en påfrestande dag i grottekvarnen).
Senast redigerad av 1 peterh, redigerad totalt 0 gånger.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.
bra handfasta tips - levererade med lite skönt dryga kommentarer 
- AndersGustafsson
- Diamantmedlem
- Kontakt:
Jo. Bra och illustrativt. Nog är det ju så där en skrovgenomföring skall se ut, men hur många gör det?
/Anders G
Det kan han ju göra för vi kan ju köpa butyltapen här hemma!peterh skrev: han visar butyltape för att i nästat ögonblick vägra sälja den till oss i europa.
Var ? Vem ?bosseh skrev:Det kan han ju göra för vi kan ju köpa butyltapen här hemma!peterh skrev: han visar butyltape för att i nästat ögonblick vägra sälja den till oss i europa.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.
Glasmästaren brukar ha. Tapen används ju också inom bilindustrin mm.peterh skrev: Var ? Vem ?
Jag har tape från produktionen av Maxi men jag vet andra som inte haft några problem att hitta den.
Jag köpte butyltape häromåret av Nimbus i Långedrag när jag behövde byta en ruta på en Maxi 95:a. Det skulle kunna vara den kladdigaste produkt som existerar.
Bilglasfirmor borde även kunna tillhandahålla sån tejp.
Bilglasfirmor borde även kunna tillhandahålla sån tejp.
X-342 SWE 18 "Kexet"