Skärgårdsdoktorn

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Segla
Silvermedlem

Skärgårdsdoktorn

Inlägg av Segla » mån 09 aug 2004, 15:08

Hej!

Efter att ha drabbats av sjukdom under semestern insåg vi att vi hade inga uppgifter att tillgå om vart vi kunde vända oss med sjukdomar som inte är av sådan akut karaktär att man har anledning att ringa 112, men ändock kräver läkarvård.

Därför undrar jag vilka läkare man kan komma i kontakt med och under vilka former. Åker Läkarbåtarna ut till patienten eller lfinns de i vissa hamnar? Hur allvarligt sjuk ska man vara. Hur mycket kostar det? I vårt fall gällde det en infektion med feber som krävde antibiotika innan personen skulle orka segla hem båten. Jag har hemmavid sökt på nätet och hittat Djurös läkarbåt och uppgift om någon Dr Ullhammar, men någon total förteckning över hela skärgården vore mycket bra.

Vi befinner oss oftast i Södra skärgården (Nämdö-Landsort).

Tack på förhand!

Gäst

Inlägg av Gäst » mån 09 aug 2004, 16:21

:roll: Om du har möjligheter, ta kontakt via VHF :o

midget-man

Inlägg av midget-man » mån 09 aug 2004, 18:45

Gå med i sjöassistans.. dom hjälper dig med allt dygnet runt året runt..hur ofta som helst..
495:-/år

Jens

Inlägg av Jens » tis 17 aug 2004, 13:51

Läkarbåten har ett 010-nr man kan ringa i halvakuta fall. Jag såg iaf att de hade satt upp lappar på diverse skärgårdsmajor.

Skriv svar