Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
tomhenrik
- Platinamedlem
Peter_K skrev:Vad är "bröta" för något..? Är det fladder?
Och snälla - kan du inte läsa på litegrann i någon av de länkar du fått förslag på snart..? Eller. Bjud med någon i klubben där du har båten och be dem lära dig lite grunder och förklara hur båten fungerar.
ne fladdret känner jag igen det va la mer som ett litet små buller vinande ljud som kom ifrån bommen inte hört det innan,
är inte med i någon båt klubb men har en som igentligen ska lära mig men då han reser runt i jobb och sådant så har han inte alltid tid
frågar man inget så får man ingenting veta!!!!!!!!!!!!!!
-
tomhenrik
- Platinamedlem
sen är det ju det och så att frågar man inget så lär man sig inget men skit samma jag löser allt själv
-
Peter_K
- Diamantmedlem
Klart du ska fråga - men att lära sig segla innehåller så många frågor att det är en bra början att läsa på om grunderna. Att gissa allt själv funkar inget bra, så det var bara ett tips i all välmening.
Alla borde ha skägg
-
tomhenrik
- Platinamedlem
Peter_K skrev:Klart du ska fråga - men att lära sig segla innehåller så många frågor att det är en bra början att läsa på om grunderna. Att gissa allt själv funkar inget bra, så det var bara ett tips i all välmening.
jo visst det kanske är bra att läsa på innan man gör något i största allmänhet men det är inte alla som gillar sitta vid en bok liksom sen om man bara får en hyfsad bild om hur det ska sitta och se ut så är det ju inga problem,
började segla med focken för 3 veckor sen och nu härom dagen började jag lära mig segla med storseglet och jag lär mig bara mer och mer ju mer jag sysslar med den och visas grejer kommer jag på själv andra inte då jag vänder mig hit
-
Lasse L
- Diamantmedlem
-
Kontakt:
tomhenrik skrev: jo visst det kanske är bra att läsa på innan man gör något i största allmänhet men det är inte alla som gillar sitta vid en bok liksom sen om man bara får en hyfsad bild om hur det ska sitta och se ut så är det ju inga problem,
Det skadar inte att läsa på.
Min mamma köpte "Segla" till mej 1952 när jag gjorde mina första stapplande steg i seglandets ädla konst.
Den var lärorik.
http://lasselundell.se/jullen.html
-
tomhenrik
- Platinamedlem
Fick svar från företaget bodin dom skrev så här till mig,,,,,
Tack för ditt mail!
De priser och ytor som står på hemsidan stämmer bra med Stortriss MK1..
Leveranstiden just nu ligger på ca: 3-4 veckor vid beställning innan fredag denna vecka.
Vid beställning betalar man 30% i handpenning, resterande vid leverans.