undrar om detta är något dåligt och hur man åtgärdar det!!!!

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
tomhenrik
Platinamedlem

Re: undrar om detta är något dåligt och hur man åtgärdar det

Inlägg av tomhenrik » ons 29 maj 2013, 17:40

nu är båten snus torr inuti i alla fall vad jag kan se och känna med handen så det att det va söt vatten det va bara kondens,

min ruff lucka är äna 2 delad så tog bort den översta delen och lät den stå så och när jag va där idag så va det inte en droppe vatten i den så det ända som är nu är att jag skaffar sådan där solcells fläkt till båten men det får bli efter jag fixat ny ruff lucka ska sätta ditt en ruff lucka i rostfritt stål osså dom trä grejerna som sitter på sidorna mot ruff luckan dom ska jag byta ut till rost fritt med men får nog sätta dit gummi lister då tror jag men ska köpa sådan fläkt så när jag går till nått företag så ska jag kolla om dom kan forma luckan på nått häftigt sätt osså sätta in den fläkten där visst det kanske blir dyrt men värt det och till vintern ska jag fixa den där jävla sprickan som är i en av lådorna men jag har sparat alla tipsen och hur man gör som jag fått :D

men tack ska ni ha för alla tips och hur man gör
frågar man inget så får man ingenting veta!!!!!!!!!!!!!!

Användarvisningsbild
AndersGustafsson
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av AndersGustafsson » tor 30 maj 2013, 06:24

OK. Det var skönt. Ett tips: Ha ett litet häfte i båten och anteckna allt du kommer på så kan du fixa i lugn och ro sedan.
/Anders G

tomhenrik
Platinamedlem

Inlägg av tomhenrik » tor 30 maj 2013, 19:02

AndersGustafsson skrev:OK. Det var skönt. Ett tips: Ha ett litet häfte i båten och anteckna allt du kommer på så kan du fixa i lugn och ro sedan.
tog med ett kolege block och skrev upp lite så det rullar på:D

Gaidin
Diamantmedlem

Inlägg av Gaidin » fre 31 maj 2013, 14:50

Är det säkert att det är en balk det rör sig om? Det är inte bara själva basinredet som släppt lite? Om inte det är bärande är det ju inte hela världen om det sitter lite löst.
Rätta mig helst om jag har fel, försöker bara se lite positivt. =)

Mycket av sötvattnet i våra båtar är kondensvatten, det är ingen idé att försöka täta bort det, det är isolering av skrovet under vattenlinjen som gäller.

tomhenrik
Platinamedlem

Inlägg av tomhenrik » fre 31 maj 2013, 20:26

Gaidin skrev:Är det säkert att det är en balk det rör sig om? Det är inte bara själva basinredet som släppt lite? Om inte det är bärande är det ju inte hela världen om det sitter lite löst.
Rätta mig helst om jag har fel, försöker bara se lite positivt. =)

Mycket av sötvattnet i våra båtar är kondensvatten, det är ingen idé att försöka täta bort det, det är isolering av skrovet under vattenlinjen som gäller.
ne jag tror faktist inte det är någon balk där men kan ta ett foto imon när jag ska till båten men jag kan ju ha fel och så men skulle det vara en balk där sprickan är så borde den ju gå över till andra facket med men inte sett något sådant där men ska ta en bild imon.. men funderar på att slänga dit lite gelcoat eller vad det heter tills jag ska plocka upp båten...

tomhenrik
Platinamedlem

Inlägg av tomhenrik » sön 09 jun 2013, 20:48

nu har båten ståt öppen ett tag så nu är ju stuv lådorna torra men när man trycker där sprickan är så skvalpar det söt vatten men jag kom på det att man skaffar en liten slang och kör ner i sprickan så man kommer in mellan båda skroven osså suger ut vattnet borde ju funka så man får bort det mesta vattnet

Skriv svar