Ädla forum, någon här som uppdaterat sitt Navionics -kort via sin dator?
Det skall tydligen gå att göra mha programvara man tankar ner och att man petar in kortet i sin kortläsare.
http://www.navionics.com/en/download-webstore
Tidigare var väl kortet skyddat och pajjade om man försökte sig på liknande. Bra såklart om man numer kan göra detta hemmavid istället för att åka till butik eller vänta på leveranstid/postgång.
Men frågan är vad man köper? Och vad det kostar. Någon som uppdaterat och fått en förteckning över vilka rättelser (tex vilka UFS) som ingår? Hur uppdaterat det "uppdaterade" kortet är vill man ju gärna veta tänker jag... Eller är det en gris (eller häst även här månne) i säcken?
Någon som provat uppdatera sitt Navionics -kort?
Någon som provat uppdatera sitt Navionics -kort?
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Re: Någon som provat uppdatera sitt Navionics -kort?
Jag har uppdaterat kort via nätet/datorn och det fungerar bra. Jag har ju inte betalat för det, utan gjort det för kort som är ganska nya. Man får ju dagsfärsk data och det ingår ingen lista på rättelser. Det där om att korten förstörs om man sätter in dem i datorn var nog mest skrämselpropaganda. Vad gäller kvaliteten på uppdateringarna så faller det ju inom ramen för diskussionen om kvaliteten på Navionics-kartografin i stort och det har ju (mycket väl grundat i min mening) ifrågasats tidigare.