SMHI Kustväder i smartphone?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Kontakt:

SMHI Kustväder i smartphone?

Inlägg av Guitar Nilsson » mån 13 maj 2013, 16:32

Finns det nån app så man kan se SMHI´s kustväder, typ det här som är indelat i både kuststräckor och förmiddag, em kväll o natt? Förr har jag på nätet hittat nån sajt där Storjungfrun (min favo-ö i Bottenhavet) var en av de orter som fanns med. Märker att jag inte hängt med alls i app-världen, har inte haft I-phone så länge heller. PÅ sjön brukar jag lyssna på VHF-kustvädret o skriva upp.
Vad använder ni? Jag har laddat in en app med kustväder från Sjöräddningen, om den är bra vet jag inte än...

Har försökt hitta om det redan fanns nån sån här tråd, men hittade inget... :o
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

Användarvisningsbild
stangen
Diamantmedlem

Re: SMHI Kustväder i smartphone?

Inlägg av stangen » mån 13 maj 2013, 17:04

__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!

Användarvisningsbild
andres
Guldmedlem

Inlägg av andres » mån 13 maj 2013, 17:08

-- man kan ha fler hobbies än segling --
http://www.greatnorthern.se

Användarvisningsbild
Guitar Nilsson
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Guitar Nilsson » mån 13 maj 2013, 18:05

Tack! Det var den undre kustväderlänken jag var uteefter. Vanli smhi hade jag redan
Vi seglade så fort att dagar och nätter flög förbi som vita och svarta lakan. Och skepparn var så elak att vi med honom skrämde bort hundra meter långa bläckfiskar som kom varannan dag, och ville dra oss ner i djupet.

Skriv svar