Gästhamn i Åsa?

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Ridax
Diamantmedlem
Kontakt:

Gästhamn i Åsa?

Inlägg av Ridax » tis 16 apr 2013, 19:47

Någon som vet om det finns någonstans i närheten av Åsa (Kungsbacka kommun) där man kan ligga under några nätter i början av Juli? Finns det någon gästhamn eller privat hamn där de hyr ut tillfälligt tomma platser? Alternativt finns det någon bra naturhamn i närheten? Provade att kolla MarinWiki men det var ganska tomt i detta området.

peterh
Diamantmedlem

Re: Gästhamn i Åsa?

Inlägg av peterh » tis 16 apr 2013, 20:08

gottskär finns ju. De har gästhamn, alldeles intill sjömacken.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

Ridax
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Ridax » tis 16 apr 2013, 20:22

Jo, men det är ganska långt att gå (eller cykla) till Åsa från Gottskär.

peterh
Diamantmedlem

Inlägg av peterh » tis 16 apr 2013, 22:32

Ridax skrev:Jo, men det är ganska långt att gå (eller cykla) till Åsa från Gottskär.
Ta bussen !

Men javisst är det långt. Närmare är bättre(Tm ) .
Ringhals hamn ? Finns det inte en hamnfogde där ?
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

Användarvisningsbild
Anders S
Diamantmedlem

Inlägg av Anders S » ons 17 apr 2013, 06:54

Ridax skrev:Någon som vet om det finns någonstans i närheten av Åsa (Kungsbacka kommun) där man kan ligga under några nätter i början av Juli? Finns det någon gästhamn eller privat hamn där de hyr ut tillfälligt tomma platser? Alternativt finns det någon bra naturhamn i närheten? Provade att kolla MarinWiki men det var ganska tomt i detta området.
http://www.brataviken.se/Hamnreglemente.php (Tydligen kan man ringa hamnkaptenen).
Sedan finns det en hamn strax väst därom som heter Stenudden, men där hittar jag inget på webben.

Jag körde den utmärkta pricipen "KSK" (Kolla SjöKortet) och där syns hamnarna alldeles utmärkt. :mrgreen:
Sedan vet jag förstås inte om du redan uteslutit denna/dessa hamnar av något skäl som inte är uppenbart för mig.
Anders S

Ridax
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Ridax » ons 17 apr 2013, 13:13

Jag känner redan till Stenudden, Bråtaviken och även Gårda brygga och alla tre skulle funka (i alla fall om man tar med cyklar). Problemet med dem är väl att det enbart verkar vara förhyrda platser där och att jag mailat de som är ansvariga för dem men inte fått något svar än (jaja, det har inte gått så långt tid så det är ingen katastrof). Men frågan var väl snarast om någon visste om ifall någon av hamnarna tar emot gästande båtar.

Skriv svar