Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
-
OttoW
- Silvermedlem
Konstaterade precis att pundarna har gjort en räd på Hinsholmen, i stort sett alla förlängningskablar mellan båtar och elstolpar är väck.
Min var kapad med kniv strax under presenningen.
Vore trevligt med en grind som begränsade tillgängligheten till planen med bil iaf. Någon liten förbättring borde vi kunna få när Grefab höjer avgifterna....
/Otto
-
Jaramaz
- Diamantmedlem
OttoW skrev:Konstaterade precis att pundarna har gjort en räd på Hinsholmen, i stort sett alla förlängningskablar mellan båtar och elstolpar är väck.
/Otto
Lider med dig, men ... det var samma historia för ett (?) år sedan i Björlanda. Det borde ha varit en varningssignal.
Att stänga av Hinsholmen för allmänheten är knappast realistiskt.
Det hela är mycket tråkigt. Tyvärr finns det bara ett sätt att agera: lås in allt värdefullt. Inser att det är salt i såret.
/J
-
peterh
- Diamantmedlem
Jaramaz skrev:OttoW skrev:Konstaterade precis att pundarna har gjort en räd på Hinsholmen, i stort sett alla förlängningskablar mellan båtar och elstolpar är väck.
/Otto
Lider med dig, men ... det var samma historia för ett (?) år sedan i Björlanda. Det borde ha varit en varningssignal.
Att stänga av Hinsholmen för allmänheten är knappast realistiskt.
Det hela är mycket tråkigt. Tyvärr finns det bara ett sätt att agera: lås in allt värdefullt. Inser att det är salt i såret.
/J
Jag kommer ihåg debatten vi hade i björlanda. En pensionist vägrade tro att det hände och påstod att det var :
"Är du säker på att det är fråga om stöld? Kan det inte vara så att GREFAB har tröttnat på .."
Ingen rolig tråd, den urartade tyärr.
Men det finns löss som går omkring och klipper kabel ( och tar loss propellerblad , tömmer tankar mm) Surt !
Den vakthållning vi gör på sommaren borde egentligen göras på vintern med.
I björlanda så har grefab satt upp staket och grindar som är låsta på nätterna. Alltid något !
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.