Ny VD för Grefab .

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
PEEN
Guldmedlem

Ny VD för Grefab .

Inlägg av PEEN » lör 12 jan 2013, 11:08

Det här har varit ute ett tag, jag hade missat att Peter slutar pga oenighet med styrelsen. Är det någon som vet vad oenigheten bestod i?

Nu är det dags för en ny fas i driften av Grefab. I samband med det har styrelsen och Peter Hartzell kommit överens om att Peter slutar som VD. Parterna har olika syn på hur bolaget bör utvecklas framöver och båda parter anser därför att det är bättre att en ny VD tar vid.
Källa: http://minhamn.se/j15/component/content ... -styrelsen

peterh
Diamantmedlem

Re: Ny VD för Grefab .

Inlägg av peterh » lör 12 jan 2013, 11:21

Min _spekulation_ är att peter inte var överens med direktiven från kommunen om påbuden att öka intäkterna till varje pris och till varje metod. T.ex. fick jag uppfattningen att peter var överens med mig om att parkeringseländet i björlanda var enbart översitteri och trams och fyllde ingen vetting funktion utom för kommunens parkeringsbolag som fick mer att göra.
Så om det nu blir en VD som lyssnar bättre på makthavarna är det kanske dags att se sig om efter annan plats.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

PEEN
Guldmedlem

Inlägg av PEEN » lör 12 jan 2013, 16:42

Eller så har det med det här att göra:
http://www.sailguide.biz/forum2/viewtop ... f=3&t=8778

peterh
Diamantmedlem

Inlägg av peterh » lör 12 jan 2013, 20:03

PEEN skrev:Eller så har det med det här att göra:
http://www.sailguide.biz/forum2/viewtop ... f=3&t=8778
Ja, det var väl ungefär det jag skrev: "öka intäkterna till varje pris och till varje metod"

Men all info är välkommet.

( nästa blir väl trängselskattekameror vid in och utfarter till marinan och därmed följande tvång att ha båtregistreringsskyltar väl synliga)
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.

PEEN
Guldmedlem

Inlägg av PEEN » lör 12 jan 2013, 20:46

öka intäkterna till varje pris och till varje metod
du har rätt där...
Politikerna i Göteborg går från klarhet till klarhet. Inte.
Finns "viss" misstänksamhet från min sida. Därav trådstarten.

Användarvisningsbild
Lasse L
Diamantmedlem
Kontakt:

Inlägg av Lasse L » lör 12 jan 2013, 21:38

I Hinsholmskilen på "Saltholmssidan" finns tvenne bryggor som legat frånkopplade från land och således outnyttjade!
Orsaken lär vara dålig "säkerhet".
Man hade en hel vintersäsong att reparera eller bygga nytt, 2011 - 2012.
Undrar hur GREFAB tänker när regionen saknar bryggplatser.
Inkomst från uppskattningsvis > 100 platser är en hel del pengar som gått till spillo.
http://kartor.eniro.se/query?what=map&s ... 3%B6teborg
bryggorsalth.jpg

paliswe
Diamantmedlem

Inlägg av paliswe » sön 13 jan 2013, 09:19

Ny VD för Grefab är Ann-Christine Alkner-Dahl, tidigare stadsdelschef i Södra Skärgården och efter det korruptionsgeneral för Göteborgs kommun.

Användarvisningsbild
Seawolf
Diamantmedlem

Inlägg av Seawolf » sön 13 jan 2013, 10:49

paliswe skrev:Ny VD för Grefab är Ann-Christine Alkner-Dahl, tidigare stadsdelschef i Södra Skärgården och efter det korruptionsgeneral för Göteborgs kommun.
Hmmmm. Det nya jobbet ligger väl på armlängds avstånd från resten av den kommunala administrationen på det att hennes nyvordna insikter som korruptionsgeneral inte månde få oönskade spinoff-effekter framgent.
"The Seawolf is a mythical creature that does not exist in any known culture. According to University lore, the Seawolf is a sea creature that brings good luck to anyone to lay eyes on it. "

Skriv svar