Reparationsvarv - ambulerande reparatör

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
Svante
Diamantmedlem

Reparationsvarv - ambulerande reparatör

Inlägg av Svante » lör 01 sep 2012, 09:15

Long time - no seen... :D
Några tips på hur jag billigt och enkelt får hjälp att renovera min båt invändigt och eventuellt öppna akterspegeln.
Har bara inte tiden. Finns det nått varv över på andra sidan östersjön eller möjligen ännu bättre någon båtbyggare som drar land och rike runt och reparerar båtar direkt i hamnen.

Svante Feeling...

feeling286
Diamantmedlem

Re: Reparationsvarv - ambulerande reparatör

Inlägg av feeling286 » sön 02 sep 2012, 15:44

Var det din feeling som låg på blocket?

delta160
Platinamedlem

Inlägg av delta160 » sön 02 sep 2012, 18:45

Hej
Du kan Ju kolla med Torkel Stillefors
http://torkelblogg.blogg.se/
Håkan Winbom Arcona 340 # 61

Svante
Diamantmedlem

Inlägg av Svante » sön 02 sep 2012, 22:17

feeling286 skrev:Var det din feeling som låg på blocket?
Japp, skyldig...

Köpte ett företag för 3.5 år sedan som tenderar att sluka all min fritid jag hade förr.
Hinner inte med att pyssla om båten som hon förtjänar... Hon har legat på land hela säsongen.

Sitter och kollar igenom yachtworld osv. Tycker fortfarande denna modellen är optimal för mig men...

Alternativ:
Sälja - båten behöver uppdateras i inredningen för att bli trivsam att bo i, frun trivs inte och vill att jag säljer och skaffar en motorbåt eller cab. Inte säljarens marknad dock.

Renovera - om jag kan hitta ett sätt utan att behöva pantsätta käring och hus mm. då jag inte hinner själv utan behöver leja bort arbetet. Det kommer inte att gå speciellt mycket material utan det är mest en hel del arbete. Kanske funkar boendet bättre då och vi behåller båten... ;-)

/Svante

feeling286
Diamantmedlem

Inlägg av feeling286 » mån 03 sep 2012, 09:38

Renovera!!! Du kan ju inte sälja en Feeling. Tycker den ser väldigt fin ut på bilderna, farten o bekvämlighet finns ju:-)

Svante
Diamantmedlem

Inlägg av Svante » sön 09 sep 2012, 09:35

feeling286 skrev:Renovera!!! Du kan ju inte sälja en Feeling. Tycker den ser väldigt fin ut på bilderna, farten o bekvämlighet finns ju:-)
Du har helt rätt, man säljer inte Feeling :-)

Jag har kollat runt lite på forum och återigen kommit fram till att denna modellen är optimal för mig. Anledningen till annonsen är att jag har kört slut på mig själv på mitt företag med 6 anställda. Har inte ens sjösatt i år... Jag har tagit in frugan i företaget för att avlasta och förhoppningsvis slipper jag jobba alla dagar i vecka från och med nu.

Kanske behåller jag min Feeling och fräschar upp henne invändigt. Är helt övertygad om att hon seglar upp till sitt lys och är en undanvindsraket av rang.

Eller byter jag till en nyare bår som inte behöver så mycket omvårdnad, First 33.7 eller liknande... ;-)

Ja vet knappt själv vad jag vill...

/Svante

Skriv svar