båtmässan
båtmässan
Hej på er
Var på båtmässan under lördagen ,visst finns det mycket att se på men man konstaterar det att segelbåtarna häller enligt mig sämre klass år efter år.
Mdf skivan har förstört inredningarna . Sen känns det som om vinkelhaken får avgöra formen på båtarna, Den enda båten som jag skulle kunna tänka mig är nog Najad 355 den höll mättet ,men kanske i modernaste laget invändigt.På tillbehörs sidan finns det ju hur mycket som helst, men inköpen blev små i år.
//Johan
Var på båtmässan under lördagen ,visst finns det mycket att se på men man konstaterar det att segelbåtarna häller enligt mig sämre klass år efter år.
Mdf skivan har förstört inredningarna . Sen känns det som om vinkelhaken får avgöra formen på båtarna, Den enda båten som jag skulle kunna tänka mig är nog Najad 355 den höll mättet ,men kanske i modernaste laget invändigt.På tillbehörs sidan finns det ju hur mycket som helst, men inköpen blev små i år.
//Johan
Re: båtmässan
En inredning med mycket böjlimmade lister och kurvatur höjer priset per automatik och det är de flesta inte beredda att betala för då man prioriterar funktionalitet och familjetänk.
Nästa steg är nog att sälja halvfabrikatbåtar igen med en hög kartonger fyllda med IKEA-delar i MDF där man kan bygga om inredningen till varje säsong beroende på hur familjesituationen ser ut med nytillkomna barn eller utflugna sådana.
Nästa steg är nog att sälja halvfabrikatbåtar igen med en hög kartonger fyllda med IKEA-delar i MDF där man kan bygga om inredningen till varje säsong beroende på hur familjesituationen ser ut med nytillkomna barn eller utflugna sådana.
En i mitt tycke alldeles lysande idé faktiskt. Alla bitarna behöver ju inte vara med vi första leverans, utan skulle kunna köpas in efter behov.J@nne skrev:Nästa steg är nog att sälja halvfabrikatbåtar igen med en hög kartonger fyllda med IKEA-delar i MDF där man kan bygga om inredningen till varje säsong beroende på hur familjesituationen ser ut med nytillkomna barn eller utflugna sådana.
/j
På 80-talet fanns Facil 35. Den båten hade en inredning som byggd enligt någon sorts modulsystem där man själv kunde bestämma hur inredningen skulle vara utformad. Det var väl ingenting man ändrade i en handvändning från dag till dag men med lite planering kunde båten byggas om då nya behov uppstod, ex om man blev större eller mindre besättning. Facilbåtarna, tror det fanns 26 fot och 30 fot samt en 355-a, hade ofta genomtänkta inredningar. Jag tror det var fruarna till konstruktörerna som hade fått vara med och tycka. Tyvärr såldes inga större mängder av dessa båtar men de finns ju kvar som begagnade.
Nej, det var väl inte så mycket att se på.
Hittade dock en för mig ny propeller, holländsk flöjlande trebladig i RF 12-16" för ca 11.500:-
Hittade dock en för mig ny propeller, holländsk flöjlande trebladig i RF 12-16" för ca 11.500:-
Calle
Se gla ut
Se gla ut
Tillverkare?Calle C skrev:Hittade dock en för mig ny propeller, holländsk flöjlande trebladig i RF 12-16" för ca 11.500:-
I Calles frånvaro; kan det vara denna? http://webshop.marinmagasinet.se/propel ... eller.htmlRidax skrev:Tillverkare?Calle C skrev:Hittade dock en för mig ny propeller, holländsk flöjlande trebladig i RF 12-16" för ca 11.500:-
Anders S
Javisst är det den, Tack AndersAnders S skrev:I Calles frånvaro; kan det vara denna? http://webshop.marinmagasinet.se/propel ... eller.htmlRidax skrev:Tillverkare?Calle C skrev:Hittade dock en för mig ny propeller, holländsk flöjlande trebladig i RF 12-16" för ca 11.500:-
Calle
Se gla ut
Se gla ut