öppna varv

Här kan man ställa alla typer av segelbåtsrelaterade frågor som inte passar i någon annan kategori
Skriv svar
omega
Diamantmedlem

öppna varv

Inlägg av omega » mån 29 aug 2011, 20:46

Hej
Vilka båtar föll er i smaken på öppna varv?
Själv gillade jag Comfortina 39 an mycket trevlig båt
Scanner båtarna är alltid fina även Hallberg rassys modeller är lätt att falla för
Var även nere i en Bavaria oavsett hur kvaliten är, måste jag säga att jag aldrig sett något hemskare, fruktansvärd inredning
//Johan

omega
Diamantmedlem

Re: öppna varv

Inlägg av omega » lör 03 sep 2011, 19:41

Hej igen
någon av er måste väl sett någon trevlig båt ,som man föll lite extra för

Användarvisningsbild
J@nne
Diamantmedlem

Re: öppna varv

Inlägg av J@nne » sön 04 sep 2011, 07:32

Då jag har en båt utan riktig ståhöjd i så tittade jag på Fabola Campus 7.4 för den innovativa lösningen med höjbart tak.
Ska sätta mig ner och fundera på om det går att lösa på liknande sätt på min Dominant 78. Vill helst inte byta båt då jag trivs mycket bra med Dominanten. Att ta upp en större öppning i taket och plasta dit lite förstärkningar och några aluminiumlister bör inte ge några negativa intryck när det nu finns liknande lösningar på fabriksbyggda båtar?

Annars när det gäller nybyggda båtschabrak, för det är vad det handlar om när båtarna är 40+ fot och tar upp allt mer plats i gästhamnarna så vi mindre båtar får ge på foten och söka andra alternativ. När de dessutom kostar minst ett par miljoner är det inte att tänka på med en inkomst och allt annat oxå ska betalas. Jag nöjer mig med det lilla för det är ju själva konceptet att komma ut i skärgården det till sist handlar om eller hur?

Inget att undra över när båtvarv efter båtvarv går omkull.

Skriv svar