Båtvärmaren (Thermic 2500) krånglade. Vis av tidigare erfarenheter gissade jag på
1) inte tillräckligt med kräm. Men med fräscha batterier satsade jag på
2) den får inte bränsle.
I tanken fanns det lite vatten och även skit. Inte kul att suga upp detta, tvi! Och efter påfyllning med mer bränsle hade jag råg i ryggen. Mycket riktigt, det tog 4 startförsök innan den drog igång. Skönt!
Senast jag körde den var i vintras. Det ligger sanning i att man skall köra dem då och då. Hur gör ni?
Igång efter 4 försök
Igång efter 4 försök
__________________/)___
Mvh
Niclas
bär av, bär AV, BÄR AV! BÄR AAAV!
Mvh
Niclas
Re: Igång efter 4 försök
Var väl snabb där... Den går i ca 30 min sedan tar värmen slut (och dioden som indikerar att brännaren är på släcks).
Helt klart trassel med bränsletillförseln. Då har jag ngt att göra i morgon också ;)
Helt klart trassel med bränsletillförseln. Då har jag ngt att göra i morgon också ;)
__________________/)___
Mvh
Niclas
Mvh
Niclas
Re: Igång efter 4 försök
sista gången min thermic/wallas 2500 inte tände åkte den ut. Numera är jag en nöjdstangen skrev:Båtvärmaren (Thermic 2500) krånglade. Vis av tidigare erfarenheter gissade jag på
1) inte tillräckligt med kräm. Men med fräscha batterier satsade jag på
2) den får inte bränsle.
I tanken fanns det lite vatten och även skit. Inte kul att suga upp detta, tvi! Och efter påfyllning med mer bränsle hade jag råg i ryggen. Mycket riktigt, det tog 4 startförsök innan den drog igång. Skönt!
Senast jag körde den var i vintras. Det ligger sanning i att man skall köra dem då och då. Hur gör ni?
användare av en webastu.
Numera ex-medlem. Tack för det som varit.