Om du vill ha skovelhjulet att snurra igen utan att ta upp givarn - då kan du kanske använda en sjunkande tamp och dra den försiktigt lite fram och tilbaka över givarn under båten.......
Annar kan du dyka och pilla lite på den tills den snurrar.
Skovelhjulet i min logg stannar av växtlighet
Jag vet inte om en logg med skovelhjul är mindre lull-lull än en GPS. GPS:n är också uppenbarligen också mer driftssäker, jag har då aldrig behövt rensa den ifrån sjögräs, så jag förstår inte riktigt vad du menar.SWE54 skrev:Nej nej, back to basic...fjollberg skrev:Lite off-topic, men jag kan förstå att man kanske vill ha ett redundant system för långfärd, men för vanlig semetersegling är det väl bara att skrota loggen och använda den GPS som snart alla har ombord istället.
Varför en massa lull lull när det inte behövs.
Och vad händer när skiten lägger av...?
Om det är back-to-basic så är det väl bara spottloggen som gäller? Eller möjligen skäddloggen. Walkers-loggen brukade ju bli befriad från väsentliga delar av glupska hajar.
Loggen har inte alls den betydelse den har haft. Det är en elektronisk pryl precis som GPSen men tycks vara betydligt mer känslig.
Den dagen min logg slutar fungera kommer den inte att ersättas, en ny logg kostar lika mycket som ett par GPSer!
Loggen har inte alls den betydelse den har haft. Det är en elektronisk pryl precis som GPSen men tycks vara betydligt mer känslig.
Den dagen min logg slutar fungera kommer den inte att ersättas, en ny logg kostar lika mycket som ett par GPSer!