Hej Alla glada båtentusiaster!
Om 2 månader börjar jag mitt båtbygge och har problem med
det som för andra är det absolut enklaste......nämligen val av färg
till min båt................jag vet faktiskt inte vilken färg på skrovet och däcket som blir snyggast.
Det blir en snabb familjeseglare på 30 fot.
De ena säger : mörkblått skrov och vitt däck de andra säger:
att hela båten ska vara vitt, en av mina bekanta tycker att rött skrov med vit rand och vit överbyggnad är super fint...............
VAD RÅDER NI?
Fråga nr 2: Har ni några namnförslag på båten?
Jag blir jätte tacksam för alla förslag.
Hälsningar
Daniel
Hjälp till att välja finaste färg till min båt
1. Tänk på att även om blå och röd gelcoat är snyggt, så är den inte speciellt åldersbeständig. Gul och orange är den gelcoat som lär hålla bäst, men det kanske inte är något för dig. Jag skulle nog satsa på vit gelcoat till skrovet, eller möjligtvis grå.
2. Britney? (Sju bokstäver + kvinnonamn enligt de traditionella reglerna)
2. Britney? (Sju bokstäver + kvinnonamn enligt de traditionella reglerna)
-
Fribbe
Om du är intresserad av fornnordisk gudamytologi och inte är rädd för ett ovanligt namn på båten kanske \"Svadilfare\" kan vara något.
Det var en mycket stark och arbetsduglig häst, far till Sleipner.
Namnet betyder: Den som företar mödosamma färder. Kanske passar bäst på en långfärdsbåt?
Angående färg så gillar jag personligen solgula båtar. Vitt är ju å andra sidan aldrig fel.
Min egen båt är vit men med lite \"mildare\" nyans på däck och dessutom med grå halkskyddsytor. Just det grå halkskyddet är genialt. Dels är det snyggt, dels ser det mindre skitigt ut och det bästa är att det bländar mindre när solen skiner.
Det var en mycket stark och arbetsduglig häst, far till Sleipner.
Namnet betyder: Den som företar mödosamma färder. Kanske passar bäst på en långfärdsbåt?
Angående färg så gillar jag personligen solgula båtar. Vitt är ju å andra sidan aldrig fel.
Min egen båt är vit men med lite \"mildare\" nyans på däck och dessutom med grå halkskyddsytor. Just det grå halkskyddet är genialt. Dels är det snyggt, dels ser det mindre skitigt ut och det bästa är att det bländar mindre när solen skiner.
-
Tore
-
kalle
blått skrov
Har en motorbåt med delvis blå gelcoat på sidan och den är inte särskilt snygg nu efter 10 år. Blått skrov är riktigt snyggt i början men efter några är ser det inte bra ut. Jag skulle absolut köpa en vit.